| کد خبر: 85817 |

◄ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، رانندگان و شرکت‌های ترانزیت را تهدید می‌کند

تین‌نیوز | یک عضو کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی علی‌رغم تفاهم‌نامه‌های ترانزیتی میان ایران و سایر کشورها برای حفظ منافع مالی خود رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی را تهدید به جریمه و جلوگیری از فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز محمد عیقرلو در جلسه روز گذشته کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به مشکلات ایجادشده از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی برای رانندگان و شرکت‌های کالاهای ترانزیتی به کشورهای همسایه اظهار داشت: مطابق قانون اصلاح ماده 22 قانون حمل‌ونقل عبور کالای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، ارائه و صدور هرگونه گواهینامه بین‌المللی بر عهده این کانون و سایر منابع فاقد اعتبار است.

وی افزود: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به‌غیر از هزینه صدور «کارنه‌دوپاساژ»، بابت ترجمه کلیه مدارک ایرانی کامیون‌ها به زبان اصلی پول هنگفتی از رانندگان اخذ می‌کند.

این عضو کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک با بیان اینکه «گواهینامه صادره از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای دارای پنج سال اعتبار است» گفت: علی‌رغم اینکه سند مالکیت کامیون تا زمان تغییر نام مالک معتبر و موردقبول پلیس است، اما باید هرساله در کانون تمدید شود.

عیقرلو با اشاره به مشکلات ایجادشده از سوی کانون برای رانندگان‌، شرکت‌های ایرانی و دول کشورهای همسایه تصریح کرد: مقامات کشور عراق و افغانستان شرایط ورود کامیون‌های ایرانی با پلاک ملی به داخل خاک خود را فراهم کرده‌اند، اما طبق بخش‌نامه کانون دریافت مدارک بین‌المللی برای ورود به خاک سایر کشورها الزامی است.

وی در ادامه با اشاره به تهدید‌های مورد توجه رانندگان و شرکت‌ها از سوی کانون بیان داشت: در حال حاضر کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی برای حفظ منافع مالی خود با استقرار نیرو در مرز این دو کشور به دنبال رویت اسناد و اعمال جریمه برای رانندگان فاقد مدارک صادره از کانون است. همچنین برای جلوگیری از فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی سیستم شرکت را قطع می‌کند.

قرار بر برقراری مکاتبه با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شورای هماهنگی ترابری انجام شود.

امید ملک، رئیس کمیسیون نیز خواستار بررسی مسئله ورود کامیون‌های پلاک ملی به داخل خاک کشورهای عراق و افغانستان از طریق فدراسیون یا کمیسیون مربوطه شد.

بهاروند ضمن تأکید بر صدور گواهینامه بین‌المللی پنج‌ساله از سوی کانون گفت: همچنین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برخلاف قانون کشور پلاک کامیون‌ها را باطل و طلب پرداخت 526 هزار تومان برای پلاک جدید می‌کند درحالی‌که پس از فروش خودرو پلاک هر شخص در اختیار وی قرار می‌گیرد.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدکاظم 0 0

    یکی از بزرگترین موانع رشد بخش حمل ونقل ترانزیتی همین کانون جهانگردی است که هزینه های بسیاری بر این بخش تحمیل کرده است که مرتبا هم در حال افزایش است و هیچ مرجعی هم در برابر این گران فروشی و{…} آشکار این نهاد بی{(…)} و{بی…} برای رانندگان ترانزیت پاسخگو نیست!!!