| کد خبر: 81616 |

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها مطرح کرد

◄ هزار روحانی تهرانی سفیر ایمنی راه ها شدند

تین نیوز| رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان اینکه روحانیون مردم را به رعایت مقررات رانندگی و الزامات ایمنی توصیه کنند تصریح کرد: از علماء و روحانیون درخواست می شود تا سفرای ایمنی راه ها باشند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد بخارایی در مراسم همایش بزرگ ایمنی که صبح امروز (12 اسفندماه) در مرکز همایش های کتابخانه ملی برگزار شد، خطاب به روحانیون حاضر در این مراسم گفت: این همایش برحسب شعار ماندگار حضرت امام خمینی(ره) که «مساجد سنگرند» برگزار شده است.
 
وی افزود: حدود 17 هزار نفر در راه های درون و برون شهری جان خود را بر اثر سوانح  رانندگی از دست دادند که سهم ایران 1.4 دهم درصد از کل یک میلیون و 200 هزار کشته در حوادث رانندگی جهان محسوب می شود لذا سهم کشور از تلفات تصادفات رانندگی نسبت به میانگین جهانی 40 درصد بالاتر است.
 
رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با اشاره به همایش های برگزار شده از سوی این سازمان مردم نهاد هم چون هم پیمانی با رانندگان، بانوان و جلب توجه دانش آموزان طی سال های اخیر بیان داشت: در نظر داریم به منظور مبارزه با دشمن خاموش سوانح رانندگی از پتانسیل بسیجیان نیز بهره گیری کنیم.
 
بخارایی با اشاره به اینکه سهم 22.3 درصدی تلفات ناشی از تصادفات مربوط به موتورسواران تاکید کرد: علت این وقایع به دلیل آن است که به راکبان اجازه تخلف و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی داده می شود.
 
وی یادآور شد: سالانه 300 هزار مجروح از کل حوادث ناشی از تلفات رانندگی در کشور بر جای می ماند که 30 هزار نفر از کل این آمار دچار معلولیت می شوند.
 
رئیس جمعیت طرفداران راه ها، خاطرنشان کرد: روحانیون مردم را به رعایت مقررات رانندگی و الزامات ایمنی توصیه کنند و از آنجا که مردم جا پای معتمدین خود می گذارند از علماء و روحانیون درخواست می شود تا سفرای ایمنی راه ها باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.