| کد خبر: 81308 |

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ حلقه مفقوده ایجاد ارزش افزوده در حمل‌ونقل چند وجهی

تین نیوز| معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: لجستیک پارک و بندر خشک حلقه مفقوده ایجاد ارزش افزوده در حمل‌ونقل چند وجهی کشور به شمار می روند.

امیر امینی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به دیدگاه برخی متخصصان حوزه راه و ترابری مبنی بر افزایش هزینه های استفاده از حمل‌ونقل چند وجهی(ریل-جاده) نسبت به حمل یکسره با کامیون اظهار داشت: ارزش افزوده ایجاد شده در حمل و نقل  حمل و نقل جاده ای به دلیل فرایند درب به درب و انعطاف پذری بالا ارزش افزوده درون بخش حمل و نقل جاده ای است.

وی افزود: در حالی که ارزش افزوده حمل و نقل ریلی و دریایی در قالب یک چرخه ایجاد می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل ضمن تایید صحت اظهارات منتقدان در شرایط فعلی تصریح کرد: لجستیک پارک و بنادر خشک به عنوان حلقه واسط و انتقال دهنده ارزش افزوده حمل‌ونقل و ایجاد کننده ارزش افزوده ملی در این میان وجود ندارند.

امینی با بیان اینکه "عدم وجود لجستیک پارک در زنجیره تامین مبنی بر نبود محل تجمیع بار ریل پسند است" خاطرنشان کرد: در صورت اولویت اقتصاد ملی و واقعی سازی قیمت سوخت، سود حمل بار با کامیون در مسافت های کوتاه به مقصد تجمیع بار برای انتقال از طریق ریل خواهد بود.

وی تاکید کرد: نباید در قبال منافع یک طیف خاص منافع جمعی را زیر سوال برد. زیرا ارزش افزوده در حمل و نقل چند وجهی به جامعه می رسد و به همین خاطر این حلقه مفقوده زنجیره تامین و ارزش افزوده باید با تکیه بر توان بخش خصوصی ایجاد، مدیریت و مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اقتصاد حمل‌ونقل از منظر صاحب کالا شامل هزینه کم-زمان کم و فرواردر، درآمد بیشتر-هزینه حمل کمتر است. اما دولت به دنبال ایجاد حمل‌ونقل پایدار متکی بر بهره‌وری، یکپارچگی، ایمنی و آلایندگی پایین است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.