| کد خبر: 69262 |

یک منبع آگاه در گفتگو با تین نیوز:

◄ تاکسیرانی، وام ۲۵ میلیونی، خودروسازان، و بازهم ستاد سوخت

تین نیوز | با اعلام اعطای تسهیلات خرید خودروی 25 میلیون تومانی به منظور خرید خودرو تولید داخل با دیگر امیدها در میان دارندگان تاکسی فرسوده در تمام کشور زنده شد اما گویا رشته سرگشته نوسازی تاکسی با هیچ شانه ای مرتب نخواهد شد.

یک منبع آگاه در گفتگو با تین نیوز، از سکون نوسازی تاکسی علیرغم تبلیغات گسترده خبر داد و افزود: متاسفانه نوسازی تاکسی ها کماکان در هاله ای از ابهام قرار دارد به گونه ای که این امر برای خودرو سازان و سازمان تاکسیرانی هم مسجل نشده است.

وی با اشاره به این نکته که بخشنامه یا ابلاغیه ای در ارتباط با بهره مندی تاکسی های فرسوده از وام 25 میلیونی به خودرو سازان و سازمان تاکسیرانی تحویل نشده است، گفت: چنانچه اعلام دولت در تخصیص تسهیلات یاد شده به منظور برخورداری دارندگان تاکسی از آن وجود نداشت، در یک ماه گذشته سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، نوسازی تعداد زیادی از تاکسی های فرسوده را به سرانجام رسانده بود.

این منبع آگاه ضمن تاکید بر نقش اساسی ستاد مدیریت سوخت به عنوان نماینده دولت در پروسه نوسازی تاکسی های فرسوده در سطح کشور، اظهار داشت: روند نو سازی تاکسی های فرسوده نیازمند ابلاغ صریح دولت و دنبال گیری ستاد مدیریت سوخت است که تاکنون اقدام عاجلی در این باره صورت نداده اند.

بر اساس مصوبه دولت در سال 87 ستاد سوخت باید اقدامات نوسازی تاکسی های فرسوده را ساماندهی کرده و آنرا تسریع ببخشد اما علیرغم اهتمام مسئولان شهری این ستاد کاری را در این مورد صورت نداده است. خودروسازان نیز در نمایندگی های خود به درج اسم متقاضیان در دفاتر فروش بسنده کرده و این گونه گفته می شود که ثبت نام شما انجام شد. کاری که در صورت ادامه، شاید کمپین دیگری را در کشور رقم بزند.

بر اساس گفته این منبع آگاه، با تصمیم جدید اعطای تسهیلات 25 میلیونی بانک ها از صورت اجرایی حذف خواهند شد که مغایر با قانون مصوبه دهه 80 است. با تصمیماتی که اتخاذ می شود متاسفانه سر در گمی گریبان بخش ها را گرفته و فرآیندها طولانی تر خواهد شد.

با ادامه این روند قطعا نوسازی خودروها شخصی سریع تر از وسایل حمل و نقل عمومی انجام شده و مشکلات در این بخش به قوت خود باقی خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.