| کد خبر: 67138 |

موافقت شورای فرهنگ عمومی با ثبت روز ۷ اردیبهشت به عنوان روز ایمنی حمل‌و‌نقل

تین نیوز | مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی از موافقت شورای فرهنگ عمومی با ثبت روز ۷ اردیبهشت با عنوان روز ایمنی حمل و نقل خبر داد.
 

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر سعید معیدفر گفت: بر اساس پیشنهادی که به شورای فرهنگ عمومی ارائه شده روز ۷ اردیبهشت ماه از سال آینده به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم سالانه ثبت می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری روزهای ۲۳ تا ۲۹ آبان ماه به عنوان هفته «یادمان قربانیان سوانح رانندگی» افزود: هر یک از روزهای این هفته برای قشر خاصی از جامعه نامگذاری شده است به این ترتیب که روز شنبه ۲۳ آبان‌ماه با عنوان «عابران پیاده»، روز یکشنبه ۲۴ آبان‌ماه با عنوان «قربانیان سوانح رانندگی»، روز دوشنبه ۲۵ آبان‌ماه با عنوان «کودکان و دانش‌آموزان»، روز سه شنبه ۲۶ آبان‌ماه با عنوان «سالمندان و افراد کم‌توان»، روز چهارشنبه ۲۷ آبان‌ماه با عنوان «موتور سیکلت سواران»، روز پنجشنبه ۲۸ آبان‌ماه با عنوان «رانندگان» و روز جمعه ۲۹ آّبان‌ماه نیز با عنوان «خانواده» نامگذاری شده است.

رئیس کارگروه اجتماعی، آموزش و فرهنگ کمیسیون ایمنی راه‌ها ادامه داد: در هر یک از روزهای مذکور در آبان‌ماه یک یا دو دستگاه و نهاد به عنوان مجری اصلی برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

معیدفر با تاکید بر اینکه سال گذشته حدود ۲۰ درصد تلفات ناشی از سوانح رانندگی در تهران مربوط به عابران پیاده بود، گفت: سهم این تلفات در شهرها حدود ۵۰ درصد است که با توجه به این موضوع، نخستین روز از این هفته در آبان‌ماه به عنوان عابران پیاده نامگذاری شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور اجتماعی تاکید کرد: نقش عامل انسانی در کاهش تصادفات رانندگی بسیار زیاد است از این جهت فرهنگ‌سازی و آموزش مستمر در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.