| کد خبر: 66050 |

◄ اخبار دریایی ایران در هفته گذشته / از شرط ورود خطوط کشتیرانی خارجی به ایران تا پوشش بیمه برای همه کشتی‌ها

تین نیوز | انتقال بار ترانشیپ، شرط ورود خطوط کشتیرانی به ایران، همکاری محیط زیست و سازمان بنادر برای اجرای کنوانسیون «مارپل»، رونق ترابری مسافران دریایی در بنادر جزیره قشم، حل مشکل تأمین تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی با لغو تحریم ها و پوشش بیمه برای همه کشتی‌ها، از جمله مهم ترین اخبار دریایی در هفته گذشته محسوب می شوند.

به گزارش تین نیوز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از شروط ورود خطوط کشتیرانی خارجی این است که بخشی از بار ترانشیپ منطقه را به بنادر ایران منتقل کنند، گفت: گردشگری دریایی در شمال کشور با انسداد و توقف همراه است.

محمدسعیدنژاد در پنل تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به دلیل تغییر شرایط در داخل کشور و مسایل مربوط به پسا تحریم باید تمهیدات خاصی اتخاذ کنیم تا از فرصت‌های موجود بهترین بهره‌وری را ببریم، گفت: این تغییر شرایط، دو تاثیر جدی در عملکرد ما در بنادر کشور داشت.

همکاری محیط زیست و سازمان بنادر برای اجرای کنوانسیون «مارپل»
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ورود فاضلاب به دریا را مشکل اصلی زیست محیطی در بندرعباس دانست و با بیان اینکه وزارت نیرو باید به سرعت نسبت به احداث تصفیه خانه های فاضلاب در این شهر اقدام کند، گفت: با سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریا (مارپل) همکاری داریم.

پروین فرشچی با اشاره به اقدام نمادین عضو شورای شهر بندرعباس که خود را در برابر لوله پرفشار فاضلاب ورودی به دریا قرار داد، اظهار داشت: مشکل اصلی زیست محیطی در بندرعباس که از گذشته مطرح بوده و همچنان نیز ادامه دارد، موضوع ورود فاضلاب به دریا است.

رونق ترابری مسافران دریایی در بنادر جزیره قشم
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از رشد 9 درصدی ترابری مسافران دریایی از طریق بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس طی نیمه اول سال جاری خبر داد.

سید باقر موسوی ضمن تشریح آمار عملکرد بندر قشم در بخش های کالا و مسافر طی نیمه نخست سال 94 گفت: طی شش ماه اخیر، 3 میلیون و 634 هزار و 79 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی ضمن اشاره به آمار جابجایی مسافران دریایی و گردشگران طی مدت یاد شده، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 7 میلیون و 834 هزار و 675 نفر-سفر در بنادر این جزیره با رشد 9 درصدی به ثبت رسیده است.

جابجایی کالا در بندر شهید باهنر از مرز یک میلیون تن گذشت
مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر از تخلیه و بارگیری یک میلیون تن انواع کالا و رشد 8 درصدی حجم جابجایی محموله های تجاری در این بندر طی نیمه اول سال جاری خبر داد.

محمد محسنی با اشاره به عملکرد بندر شهید باهنر طی شش ماهه نخست سال 94، اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع یک میلیون و 64 هزار و 613 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت، 28 هزار و 478 تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 71 درصد کاهش داشته است.

استقبال قابل قبول شرکت‌های اروپایی و آسیایی از سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر ایران
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به زمان‌بر بودن فرآیند سرمایه‌گذاری بین المللی از پیش بینی عقد قرارداد همکاری در برخی از پروژه‌های بندری تا پایان سال جاری خبر داد.
 
محمد سعیدنژاد در بیان اهمیت معرفی سرمایه‌گذاری بین‌المللی گفت: فضای موجود گویای استقبال فراوان از همایش فرصت های سرمایه گذاری به ویژه برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی بوده است. در همین راستا، شرکت‌های فراوانی از کشورهای مختلف به همایش آمده‌اند تا ظرفیت و شرایط ایران را از نظر پروژه‌های قابل اجرا با جزئیات مورد ارزیابی قرار دهند و از قوانین حقوقی که در ایران برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی وجود دارد کسب اطلاع کنند.

حل مشکل تأمین تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی با لغو تحریم ها
مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان بازدید از فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی از پیگیری های صورت گرفته به منظور رفع موانع تأمین تجهیزات استراتژیک این بندر با لغو تحریم ها خبر داد.

علی اکبر حاجی محمدیدر حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران هدف از سفر خود به استان هرمزگان را بررسی مصوبات و تعهدات سفر کاروان تدبیر و امید در سال 92 به این استان عنوان کرد و افزود: از جمله این تعهدات، اجرای بخش نخست فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی است.

وی ادامه داد:  تأمین تجهیزات استراتژیک فاز 2 طرح توسعه بندر شهید رجایی در گذشته با موانعی روبرو شده بود که با لغو تحریم ها امیدواریم این مشکل مرتفع شود.

پوشش بیمه برای همه کشتی‌ها
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران از پوشش بیمه گروهی کشتی های چوبی و فلزی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده کلیه کشتی های چوبی و فلزی تحت پوشش بیمه ای در مقابل آلودگی دریا قرار می گیرند.

حسن تیمورتاش با بیان اینکه آلودگی های کشتی ها یکی از مباحث مهم زیست محیطی است، اظهار کرد: بخشنامه هایی برای مالکان کشتی ارسال و تاکید شده بر اساس کنوانسیون های بین المللی مباحث زیست محیطی تا حد ممکن رعایت شود.   

وی افزود: اگرچه مباحث زیست محیطی از سوی بازرسان سازمان بنادر و دریانوردی تحت کنترل است اما ما هم از مالکان کش

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.