| کد خبر: 61672 |

◄ سکوت سازمانی؛ بلایی خانماسور یا پلی برای ترقی؟

تین نیوز | انتشار مطلبی در تین نیوز به قلم احمد خشنودی که در بخشی از آن آمده بود " شاید در تئوری های مدیریتی که مشخصا از راه ترجمه و تفحص متون غیر بومی حاصل گردیده اند، انواع سکوت سازمانی به طبقه بندی فوق محدود گردد اما: گاه در مورد انواع سکوت سازمانی- تعاریف و کانسپت های دیگری نیز مطرح است به عنوان مثال:
1-سکوت مطیع: در برخی از سازمانها و تشکیلات سازمانی- عده ای- بسیار بیشتر از میزان تخصص، بهره وری، سواد و لیاقت شان را"دریافت" کرده اند!- ولی همان دسته هم- به تمام ضعف های موجود-بالاخص همان ضعفی که منجر به چنین مزایای نابجائی برای خودشان گردیده است- آگاهند! و می دانند اگر بنا بر"عدالت سازمانی" بود- وضعیت آنها دگرگون شده و نهایتا از همه آن مزایا ی نابجا محروم می شدند!- علی القاعده این دسته( که کم هم نیستند) نخواهند توانست سکوت سازمانی را بشکنند! چون اینکار" آخرین میخ را بر تابوت مزایای نابجایشان" محسوب و نوعی خودزنی سازمانی!! محسوب می گردد..." موجب شد تعدادی دیگر از کاربران تین نیوز در این مورد به ارایه نظر بپردازند که این نظرات در ادامه آمده است:
 
1- همین مسئله سکوت سازمان که نوعی سکوت سیستماتیک و تحمیلی از طرف باندهای قدرت در سازمانهاست به سانحه و حادثه هم می انجامد. وقتی معیشت کارمند با سه شغل هم براورده نشود چه انتظاری هست؟ نباید آنقدر فشار بر کارمند بیاوریم که ظاهرا اینجا سکوت کند و برود جای دیگر حرفهایش را به طریقی دیگر بزند. بسیاری نمی خواهند که سکوت را بشکنند چون صدقه سر این سکوت به همه جا رسیده اند.
 
2- واقعا برای شکستن سکوت در شرکتها باید از همه چیز اول دست بشویید، البته اگر رابطه بازی هم نبود انگار کار ما ایرانی ها راه نمیفتد  متاسفانه البته این را باید اقرار کرد .
ما دوستانی داریم که طراح هستند و قدرتمند و باسواد اما ازین افراد اصلا استفاده که نمی شود بماند متاسفانه به بهانه های مختلف ....کمترین دریافتی و حقوق مال همین افراد است کمترین مزایا مال همین افراد است واقعا جز به عشق وطن کار نمی کنند و این مسئله با ارزش ترین بخش قضیه است.
 
3- متاسفانه در جامعه اکنونی سکوت سازمانی برای عده ای نقش پل ترقی را ایفا می کند و برای عده دیگر خانمانسوز. 
به امید به آنکه مسئولین محترم با دقت بیشتر و مهیا نمودن شرایط بهتر در سازمانها محیط امنی را برای کارکنانشان فراهم سازند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.