| کد خبر: 59363 |

رشد ۲ برابری پروازهای عبوری از آسمان ایران

تین نیوز|  در خرداد ماه امسال 28 هزار و 514 پرواز از فضای کشور عبور کرده است.  پروازهای عبوری از فضای کشور در خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش یافته است.  
 تحلیل جداول آماری شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور نشان می‌دهد که در سومین ماه از سال جاری 28 هزار و 514 پرواز از فضای کشور عبور کرده است. تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور در خرداد ماه سال گذشته 14 هزار و 238 پرواز بود. همچنین تعداد کل پروازهای عبوری از آسمان ایران در سه ماهه ابتدای امسال 89 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. در مجموع سه ماهه امسال 85 هزار و 506 پرواز از آسمان ایران عبور کرد که این تعداد در سه ماهه سال 93، 45 هزار و 145 پرواز بود.  
سال گذشته 272 هزار و 581 پرواز از فراز آسمان ایران عبور کرد که نسبت به سال 92 با 178 هزار و 685 پرواز 53 درصد افزایش نشان می‌دهد.  

بیشترین تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور در سال گذشته در آذر ماه انجام شد که با ثبت 28 هزار و 62 پرواز‌ نسبت به 16هزار و 57 پرواز عبوری در سال 92 حدود 75 درصد افزایش داشته است. به این ترتیب تعداد پروازهای عبوری از فضای ایران درهر یک از سه ماهه ابتدای امسال رکود آذر ماه سال گذشته را نیز شکسته است. سال گذشته، حادثه سقوط هواپیمای مالزی در اوکراین و حوادث کشور عراق موجب افزایش تقاضا برای عبور از آسمان ایران شد، به طوری که تعداد پروازهای عبوری از فضای کشور در 12 ماهه سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 53 درصد افزایش یافت. افزایش تمایل به عبور از فضای آسمان ایران به عنوان فضایی امن نشان می‌دهد که با اتخاذ راهکارها و تدابیر رقابتی، طراحی مسیرهای جدید، تعرفه‌گذاری‌های انعطاف‌پذیر و اجرای برنامه‌های بازاریابی موثر می‌توان نسبت به افزایش سهم کشورمان از پروازهای عبوری منطقه اقدام کرد. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.