| کد خبر: 58076 |

◄ تعریض پیاده راه خیابان ولی عصر در دستورکار شهرداری / کیفیت پیاده روها در شان پایتخت نیست

تين نيوز | طرح الزام شهرداري تهران جهت ارائه لايحه احداث پياده راه در خيابان وليعصر پس از اصلاح و تغيير به لايحه توسعه پياده رو وليعصر، حد فاصل ونك تا پارك وي از سوي اعضاي شوراي شهر تهران رای لازم را كسب كرد.
 
به گزارش خبرنگار تين نيوز از يكصد و هفتادمين جلسه شوراي شهر تهران محمد سالاری در ابتدا با اشاره به طرح كميسيون معماري و شهرسازي در خصوص شهرداری تهران جهت ارائه لايحه احداث پياده راه در مسير غربي خيابان وليعصر اظهار داشت: پيشنهاد كميسيون معماري و شهرسازي مبني بر توسعه عرض پياده راه فعلي به ١٥ متر است. 
 
وي افزود: ابتدا كميسيون معاري و شهرسازي در شورا و هم در شهرداري به دليل بار مالي بسيار زياد براي خريد و كمبود بودجه شهر مخالفت كرد اما ماده واحده اي از سوي اقاي دوستي براي تامين مالي نظر ما نيز تغيير كرد. 
 
رييس كميسيون معماري و شهرسازي تصريح كرد: دلایل فوريت اين طرح، حفظ كريدور بصري است. 
 
در ادامه اقبال شاكري  بيان داشت: اولويت معاونت حمل و نقل و ترافيك توسعه پياده راه و پياده رو ها نيست. ضمن اينكه از گذشته تا كنون طرحي به نام پياده راه در تهران وجود نداشته و تمامي طرح ها منوط به پياده رو است. 
 
احمد دنيامالي ضمن اعلام موافقت با اين طرح تصريح كرد: علاوه بر اينكه شهر تهران انسان محور نيست، كيفيت پياده روها نيز در شان پايتخت جمهوري اسلامي نيست. 
 
رييس كميسيون عمران و حمل و نقل با بيان اينكه تهران از لحاظ پياده رو واقعا فقير است گفت: اين طرح در صدد افزايش هزينه هاي شهرداری نيست بلكه فقط عرض اين پياده رو از ٥ به ١٥ متر ارتقا پيدا خواهد كرد.
 
محسن سرخو رييس كميته حمل و نقل نيز با ابراز مخالفت به اين طرح إذعان كرد: تا كنون از ٢٦ طرح پياده راه مصوب حتي يك متر نيز انجام نشده است. پس چطور بر اجرای اين طرح اصرار وجود دارد. 
 
اسماعيل دوستي به عنوان موافق طرح خاطرنشان كرد: متاسفانه يك مصوبه موجب كور شدن منظره درختان چنار و كوه هاي شميرانات از خيابان وليعصر شده و اين طرح، به منظور رفع اين مشكلات است.
 
در پايان نيز احمد مسجد جامعي ضمن موافقت با كليات طرح، خواستار حفظ ميراث طبيعی با توجه به سند موجود شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.