| کد خبر: 54966 |

سلسله تحلیل‌هایی درباره ضرورت تقویت هما - ۲

تین نیوز | پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در یادداشتی به قلم محمدرضا عبدالرحیمی نوشت:
شرکت هواپیمایی ملی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) با ۲۶۸ فروند هواپیمای (۲۵۸ فروند هواپیمای مسافری و ۹ فروند هواپیمای باری) با عمر متوسط ۶ سال به بیش از ۲۱۵ مقصد خارجی در ۱۱۶ کشور جهان پرواز برقرار کرده و در سال گذشته میلادی ۷/۵۴ میلیون مسافر را در مسیرهای مختلف ۵ قاره از طریق کانون عملیاتی اصلی خود، فرودگاههای شهر استانبول جابجا کرده است.
 
ترکیه، همسایه به سرعت درحال توسعه در سالهای اخیر، با جمعیت حدود یک میلیون نفرکمتر از کشورما و مساحتی کمتر از نصف سرزمین ما و بدون برخورداری از منابع نفت و گاز و ...، تولید ناخالص داخلی خود را در سال گذشته به بیش از ۸۲۰ میلیارد دلار رسانده و رتبه ۱۸ دنیا را در طبقه بندی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی از آن خود کرده است.
 
این کشور طی سالهای اخیر تقویت صنعت هواپیمایی، به ویژه شرکت هواپیمایی ملی خود را نیز به یکی از محورهای اصلی راهبرد خود برای ارتقای سطح روابط و ایجاد ارتباطات جدید در سراسر دنیا در راستای شکوفایی اقتصادی و سیاسی بیش از پیش، در دستور کار قرار داده است، به نحوی که امروز شرکت هواپیمایی ملی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) با ۲۶۸ فروند هواپیمای (۲۵۸ فروند هواپیمای مسافری و ۹ فروند هواپیمای باری) با عمر متوسط ۶ سال به بیش از ۲۱۵ مقصد خارجی در ۱۱۶ کشور جهان پرواز برقرار کرده و در سال گذشته میلادی ۵۴/۷ میلیون مسافر را در مسیرهای مختلف ۵ قاره از طریق کانون عملیاتی اصلی خود، فرودگاههای شهر استانبول جابجا کرده است.
 
بخش اول «سلسله تحلیل‌هایی درباره ضرورت تقویت هما» را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید
 
برنامه شرکت مذکور به لطف سیاستهای دولت ترکیه برای سال ۲۰۲۰ یعنی ۵ سال آتی افزایش ناوگان خود به بیش از ۴۰۰ فروند می باشد که در این راستا  ۱۹۵ فروند هواپیمای جدید را به شرکتهای عمده و اصلی سازنده هواپیما سفارش داده است.
 
ناوگان مناسب و شبکه پروازی گسترده و منعطف شرکت مذکور سبب شده است دو فرودگاه اصلی شهر استانبول، آتاتورک و صبیها نیز در سال گذشته میزبان اعزام و پذیرش به ترتیب ۵۶/۸ و ۲۳/۶ میلیون نفر و رشد ۱۰/۷ و ۲۵/۴ درصدی  باشند. شرکتهای هواپیمایی سان اکسپرس با ۶۴ فروند هواپیما، پگاسوز با ۵۸ فروند هواپیما، اونورایر با ۲۹ فروند هواپیما و اطلس جت با ۱۵ فروند هواپیما، دیگر شرکتهای هواپیمایی مهم ترکیه را تشکیل می دهند که در کنار شرکت هواپیمایی ترکیه، به فعالیت در حمل و نقل هوایی داخلی و منطقه ای و جابجایی بسیاری از گردشگران بین المللی  به و از این کشور مشغول هستند.
 
تبدیل شدن این کشور به یکی از مقاصد عمده گردشگری نیز در سایه مجموعه سیاستهای آن کشور و اقدامات زیربنایی و زیرساختی و استفاده حداکثری از ظرفیتهای طبیعی، فرهنگی و تجاری و برخورداری از عایدات سرشار فرهنگی – اجتماعی  و اقتصادی مرتبط یکی از خروجی های صنعت حمل و نقل هوایی آن کشور محسوب می شود که بخشی از بازار حمل و نقل هوایی نیز به رونق آن وابسته بوده و همبستگی مستقیمی بین این دو برقرار است. سال گذشته ترکیه میزبان بیش از ۴۱/۴ میلیون گردشگر  بوده ودهها میلیارد دلار درآمد از این طریق به عادلانه ترین شیوه در بین فعالان بیشمار صنعت سفر و گردشگری آن کشور توزیع شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.