| کد خبر: 54306 |

مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری در گفتگو با تین نیوز:

◄کاهش عمر ناوگان کرایه بین شهری و افزایش سهم تویوتا و هیوندا در حمل و نقل جاده ای

تین نیوز | مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های سواری کرایه بین شهری با بیان اینکه "سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تسهیلات کم بهره برای توسعه و نوسازی ناوگان قائل شده است" تصریح کرد: با توجه به میزان مصرف سوخت مناسب، عمر بیشتر و ایمنی بالاتر خودروهای خارجی مانند تویوتا کمری و هیوندا به طور تدریجی سهم آنها نسبت به پژو و سمند در ناوگان افزایش خواهد یافت.

رحمت اله حاجی محمدعلی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به حذف سهمیه بنزین یارانه ای سواری های کرایه بین شهری و تاثیر آن بر درآمد و کرایه مسافر اظهار داشت: با اجرای مصوبه حذف یارانه سوخت، سهمیه 750 لیتری بنزین سواری های کرایه بین شهری نیز منتفی شد، اما طبق محاسبات انجام شده تفاوت درآمد راننده به ازای استفاده از بنزین آزاد در ماه حدود 200 هزار تومان خواهد بود درحالی که برنامه ای برای افزایش کرایه ها نخواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای جبران کاهش درآمد رانندگان، وام نوسازی با بهره چهار و شش درصد و وام توسعه ناوگان به منظور تامین 70 درصد قیمت خودرو با بهره 10 درصد را برای رانندگان قائل شده است.

حاجی محمدعلی با بیان اینکه "تا سه سال دیگر مشکلات ناوگان سواری کرایه بین شهری رفع خواهد شد" تصریح کرد: با حذف محدودیت سن خودرو برای دریافت کارت هوشمند و اجرای کمک های مالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سهم 16 درصدی خودروهای فرسوده از 42 هزار دستگاه سواری کرایه بین شهری تا سه سال آینده، میانگین عمر ناوگان به چهار سال خواهد رسید. 

وی با اشاره به برنامه های سازمان و اتحادیه برای توسعه ناوگان کرایه بین شهری خاطرنشان کرد: با توجه به میزان مصرف سوخت، عمر بیشتر خودرو و ایمنی بالاتر نسبت به خودرهای داخلی همچون پژو و سمند و تسهیلات مناسب برای خرید، در نظر داریم به طور تدریجی سهم خودروهای خارجی مانند تویوتا کمری و هیوندا در ناوگان را افزایش دهیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری اذعان کرد: همان طور که مردم از اتوبوس های VIP  به منظور رفاه و راحتی، بیشتر استقبال می کنند، لذا افزایش کیفیت خودروهای سواری به طور حتم رضایت مردم را علیرغم افزایش 25 درصدی کرایه نسبت به خودرو معمولی جلب خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.