| کد خبر: 53214 |

یک منبع آگاه به تین نیوز خبر داد:

◄ رقابت ناسالم شرکت های بیمه در انعقاد قرارداد با تشکل های حمل و نقلی

تین نیوز | آیین نامه های مربوط به قرارداد بیمه شرکت های حمل و نقلی داخلی و خارجی موجب ایجاد رقابت ناسالم میان شرکت های بیمه و واسطه گری در انجمن های حمل و نقلی شده است.

یک منبع آگاه از رقابت ناسالم شرکت های بیمه جهت انعقاد قرارداد با انجمن های حمل و نقلی به تین نیوز خبر داد و گفت: آیین نامه های 86 و 89 مبنی بر قرارداد بیمه اش به دلیل ایجاد واسطه گری در انجمن ها و بروز رانت شده است.

وی با بیان اینکه "انجمن ها سالانه میلیون های تومان حق عضویت از شرکت های حمل و نقلی دریافت می کنند،"  افزود: بر اساس آیین نامه های 86 و 89 مجوز انعقاد قرارداد بیمه از طریق انجمن‌ها با شرکت‌های حمل و نقل، این تشکل‌ها هم از شرکت های بیمه و شرکت های حمل و نقلی جهت بیمه کالا هزینه دریافت می کنند.

این منبع آگاه تصریح کرد: به دلیل ایجاد یک رقابت ناسالم،  شرکت های بیمه با ایراد گرفتن از فعالیت یکدیگر و فشار بر گمرک سعی بر لغو قرار داد رقبای خود دارند و از هر حربه ای استفاده می کنند. 

وی خاطرنشان کرد: امروزه شخصیت حقوقی شرکت ها زیر سایه انجمن ها دیده نمی شود و برای انجام امور گمرکی نیز باید از طریق انجمن ها اقدام کرد.

گفتنی است آیین نامه های شماره  86 مربوط به قرارداد بیمه تعهد پرداخت حقوق عبوری ورود کالای خارجی و آیین نامه شماره 89 مربوط به قرارداد بيمه تامين تعهدات در رويه عبور داخلي كالا را شامل می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد عیقرلو 0 0

    سلام بنده درحال حاضر ازاین ایین نامه نگرانم بیمه ایکس درحال براندازی بیمه دیگریت است انجمن …درحال رقابت با تشکل دیگه است تشکلی که قانونان معلق است دارد با رابطه بقیه تشکلها را تحت نام خود مسلط یشود واقعا افرادی غیر مسیول ازین نمد دارند کلاه درست میکنند این ایین نامه خلاف قانون است اجبار کردن شرکتهای که مجوز از دولت دارند بصورت اجبار خلاف است.

  • محمدی عیقرلو 0 0

    سلام. شرکتهای حمل ونقل بین المللی ایرانی ازطریق انجمن سراسری وسایر تشکلها به امار استفاده ازتسهیلات بیمه اقدام نموده وحدود دوماه اقدام. دراثر تبانی بعضی افراد غیر موجه وسود جو وفرصت طلب ناگهانی بیمه دی که واجد تمام شرایط بوده از رقابت خارج بدلیل بی معنی توانگری البته این توانگری تاکنون مطرح نبود وبدلبل رقابت ناسالم این باعثگرفتاری شرکتهای فعال شده است. حال بیمه محترم البرز وارد عمل شده ولی تا زمانی که تشکلهای شیفت کنند بسمت بیمه البرز دچار بلاتکلیفی میشوند وشده اند به همین دلیل تشکل ها وشرکت ها ناچار به سمت بیمه پاسارگارد تحت نام فدراسیون رفته وعملا درابنده سایر شرکتهای بیمه قادر به رقابت با بیمه پاسارگارد نبوده وکل موجودی بسمت پاسارکارد خواهد رفت ودراینده امکان دارد برای بیمه بی رقیب یک مشکل حقوقی غیر مرتبط رخ دهد تکلیف چیست لطفا این این نامه برخلاف قانون است و تشکیلاتی بعنوان فدراسیون هم وجاهت قانونی درحال حاضر ندارد. متاسفانه این رفتار غیر مسولانه توسط افراد فرصت طلب بسیار برای شرکتهای حمل ونقل گمرک محترم وشرکتهای بیمه مشکلا ت عدیدهای درپیش خواهد داشت. با تشکر محمد عیقرلو کاراموز در ترانزیت