| کد خبر: 46708 |

◄ ایران ۱۴۰؛ کودک ناقص الخلقه‌ای که اقبال بدش بر سر رئیس فعلی سازمان هواپیمایی افتاد!

تین نیوز | به دنبال انتشار گزارشی به نقل از ایسنا در تین نیوز با عنوان " ناآرامی‌های سیاسی اوکراین، دلیل مشخص نشدن علت سقوط" که در آن آمده بود: " در حالی که قرار بود از چند ماه قبل و با تکمیل گزارش کمیته ویژه بررسی سانحه دلیل اصلی سقوط هواپیمای ایران 140 شرکت هسا مشخص شود، اما سازمان هواپیمایی در طول هفته‌های اخیر تلاش کرده با سکوت از کنار این ماجرا بگذرد و این حادثه را به تاریخ بسپارد. با وجود آنکه با پیگیری‌های انجام شده از سوی رسانه‌ها و بازماندگان قربانیان حادثه چندین بار وعده‌های جدید برای ارائه‌ گزارش دقیق حادثه منتشر شد اما هر بار بنا به دلیلی این مساله به تعویق افتاد تا بسیاری گمان کنند که دیگر خبری در این رابطه منتشر نخواهد شد.  رئیس سازمان هواپیمایی کشوری پس از گذشت این چند ماه روز گذشته سکوت خود را درباره‌ دلیل اصلی این حادثه شکست تا رسما عوامل خارجی متهم به ایجاد تاخیر در پیگیری سقوط ایران 140 شوند." برخی از کاربران تین نیوز به ارایه نظر در مود این اظهارات علیرضا جهانگیریان پرداختند. نظرات کاربران تین نیوز در ادامه آمده است:


1- ضعف میزان قدرت موتور TV3-117 ناشی از تبدیل نادرست موتور توربو شفت به توربو پراپ بدون در نظر گرفتن مغایرت وزن طرح مصوب و محصول تولیدی و عدم ارتقای متناسب موتور با مساله ازدیاد وزن به وجودآمده و متعاقب آن عدم اعتنا به اخطار متخصصین در خصوص این مسئله مهم و شرایط خاص جغرافیایی کشور (Hot& High) و اعتماد به تعهد بدون ضمانت اجرایی چند شومن حرفه ای در خصوص ارتقای موتور و عدم وجود پیگیری عاجل و عملی موضوع اسباب بروز اشکالات ذیل شده است.
- هرگز یاک ارماک اوکراین دمای مورد ادعای عملکرد و بهره برداری موتور را تایید نکرده چرا که نهاد قانونی در تایید این موضوع نهاد حاکمیتی در صدور T.C می باشد.
- پنج مورد مستند و مکتوب در خصوص از دست رفتن موتور طی زمان بهره برداری این هواپیما که از ده هزار ساعت جمعا کمتر است وجود دارد که این نرخ در خصوص موتورهای سیویل در نرم متعارف یک به یکصد و پنجاه هزار است یعنی در صدوپنجاه هزار بار ( سیکل) یک بار از دست رفتن موتور که این نرخ در خصوص این موتور در اسناد یک به دوهزار است یعنی هفتاد و پنج بار بیشتر از نرم متعارف که این امر در خصوص برخی موتورها توربو پراپ مشابه تا یک به دویست و پنجاه هزار هم رفته که در این نرم اختلاف سه رقمی خواهد شد.
-برخی وندورهای موتور از میزان 4000 ساعت کارکرد به 100 ساعت کاهش و این امر در خصوص هواپیمای مسافربری نه در حال تست و سعی و خطا و کاربری آن با وجود مسافر امری نادر است که تعویض پمپ سوخت از پیستونی به چرخ دندهای و اختلاف این امر بر روی موتور چپ و راست و توقف Fleet تا زمان تست نشانگر ریسک بالا در روش سعی و خطای منسوخ و خطرناکی است که خروجی آن در 93/5/19 مشاهده نمودید.
- مساله عدم ارسال و به موقع علایم هشدار دهنده توسط کامپیوتر موتور به علت تاخیر نامتعارف در تحلیل آنها و حدوث این مساله در سانحه آخرین پرواز.
- عدم توانایی هواپیما در ادامه شرایط از دست رفتن موتور که این امر با مستندات در طراحی هواپیمای دو موتوره که مبنای قبول طرح استطاعت خروج از شرایط بحرانی است در عمل تطابق ندارد.
- متاسفانه ملخ موتور از دست رفته با تاخیر نا متعارف به حالت خلاصی رفته که حدوث Windmilling یا مرگ تراست را تحقق بخشیده است.
ناگفته نماند که عدم اجرای ابلاغیه های محدود کننده شرایط کاربری علی الخصوص ابلاغیه 92/7/20 در خصوص ..... کار را خرابتر نموده است.
این طرح با مخارج کلان و نجومی چند صد میلیون دلاری بچه ناقص الخلقه ای بود که اقبال بد آن سایه بر مدیریت دکتر جهانگیریان انداخته لیکن تقصیر ایشان در این بحران صد درصدی نبوده و این دکتر وارث قصور کسانی است که تا کنون نسبت به موارد فوق تحلیل کارشناسانه نکرده و قاصر بوده اند.

2- سقوط و علت سقوط هواپيمای آنتونوف 140 ايرانی چه ربطی به كشور اكراين -ايران 140 دارد. تمامی تذكرات كارشناسی کارشناسان به صورت مكتوب قبل از وقوع سانحه در اختيارتان بود و شما مطلع بوديد و برای دلخوش شدن اين و آن اقدام به دستور نموديد كه پروژه ملی بايد پرواز كند. قبل شما استاندارد پرواز حدود 10 سال هواپيما را با نظارت و مانيتورينگ داشت پرواز می داد. كارشناسان در تلاش بودند با ايجاد محدوديت از وقوع سانحه جلوگيری كنند، حالا كه سانحه اتفاق افتاده ديگر جای دفاع نيست. تقصيرات را گردن كشور اكراين و غیره نیندازيید.

3- ادامه بدهید؛ اقدامات گروه بوکوحرام در نیجریه را هم عامل سانحه ایران 140  اعلام کنید و حمله داعش به شهر سنجار را دلیل نابسامانی پروازهای نوروزی 94 ( البته ما پیش بینی می کنیم انشاالله که نشود) خواهید دانست. در این تپه های عباس آباد و در ساختمان شهید دادمان چه خبر است؟!!

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حقگو 0 0

    آنتون یعنی خیانت به ملت ابران

  • حسین 0 0

    ۱ - مسئولان اکراینی که خیلی وقت پیش آمدند، کنتر نمی‌اندازه!! ۲ - این نظرات چرا بی‌ربط بوده به مطلب؟

  • حقگو 0 0

    خیانت مسلم و عامدانه چند هنرپیشه حرفه ای بنام تولید ملی ولی مونتاژ یک محصول درجه سه اروپای شرقی که در کشور طراح هم اقبالی ندارد. هرقدر درباره این قرارداد خائنانه کنکاش کنیم بیشتر به خیانت دوستان پی خواهیم برد!