| کد خبر: 44966 |

◄ درددل‌های دردناک تاکسی داران / آیا کسی هست که به داد رانندگان تاکسی برسد؟

تین نیوز | انتشار گزارشی به نقل از  فارس در تین نیوز که نوسازی تاکسی های فرسوده را مورد نقد و ارزیابی قرار داده و نوشته بود:" ماجرای بدهی مدیریت حمل‌ و نقل سوخت کشور به شرکت ایران‌خودرو سبب شد تا نوسازی تاکسی‌ها به خاطر این بدهی به سرنوشت نامعلومی دچار شود، اما این در حالی است که صاحبان تاکسی‌های فرسوده نمی‌خواهند به این سادگی عطای نوسازی را به لقایش ببخشند.
برای آنهایی که امرار و معاش زندگیشان از راه مسافرکشی می‌گذرد، وسیله نقلیه یعنی همه دار و ندارشان؛ حتی اگر تاکسی‌هایشان از نفس افتاده و از رده خارج شده باشد، باز هم چاره‌ای ندارند و هر روز صبح حسابی سر و روی ماشین را برق می‌اندازند و هر چند وقت یکبار هر چه پس‌انداز کرده‌اند خرجش می‌کنند تا چهار ستون ماشین را با هر مکافاتی که هست سالم نگه دارند و پول بخور و نمیری به دست آورند.
آنها سال‌هاست که ناراضی‌اند و دم بر نمی‌آورند و همچنان دلخوش خبر نوسازی تاکسی‌های فرسوده هستند، خیلی‌هاشان با وجود مشکلی که در مسئله نوسازی به وجود آمده باز هم دل قوی داشته‌اند و با ماشین‌های رنگ و رو رفته درب و داغان و اگزوز‌هایی که حسابی به دود افتاده، کنار آمده‌اند..." موجب شد تعدادی از کاربران تین نیوز به بیان دیدگاه و همچنین درد دل‌های خود در زمینه نوسازی تاکسی های فرسوده بپردازند که این نظرات در ادامه آمده است:

1- برای داخل شهر تهران پراید و تیبا بهترین گزینه برای جایگزینی است. به جای ایران خودرو با سایپا قرارداد ببندید. هم این توقف از بین می رود هم تاکسیرانان بیچاره که خودم هم یکی از آنها هستم به نوسازی می رسند. یا اگر واقعا استاندارد مهم است ماشین وارداتی بدهند و حداقل از تاکسیداران تعرفه گمرکی را نگیرند با این روش ماشین 620لیفان 44 میلیونی را با قیمت 22 میلیون می توانند عرضه کنند. راننده های تاکسی آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند.

2- افرادی به نام شورای عالی ترافیک دورمیزی جمع شده اند می خواهند در مورد بیماری به نام تاکسی فرسوده تصمیم بگیرند. بیماری که نمی دانند دردش چیست؟ نمی خواهند بدانند خواسته اش چیست؟ نمی خواهند بپرسند که بیمارنگون بخت آیا هزینه درمان را دارد؟ آیا دارویی را که می خواهیم تجویز کنیم داروخانه حاضر است به آنها بدهد؟ آیا دارویی که قرار است تجویزشود با شرایط بیمارسازگاری دارد؟وووو
مسئولین محترم تاکسیرانی های کل شهرستان ها و مراکز استانهای کشور چرا فریاد اعتراض بالای 80 درصدی مالکان تاکسی های فرسوده را درمورد انتخاب سمند ای اف7و محصولات ایران خودرو به گوش مسئولین نرساندید؟ چرا اجازه دادید چند نفر که حتی عرق طاقت فرسای راننده تاکسی را ندیده اند و با شغل تاکسیرانی کاملا بیگانه اند برخلاف نظر 100 هزار مالک تاکسی فرسوده که موافق خودروی تیبا و مخالف خودروی سمند بودند تصمیم بگیرند؟ آیا اعضای شورای عالی ترافیک اجازه می دهند نماینده تاکسیرانی در تصمیمات شغل آنها هستند نظر بدهند آن هم نظرمخالف؟
اکنون زمان آن رسیده که جامعه تاکسیرانی کشور با توجه به آن همه بی حرمتی که در این مدت به خانواده مظلوم تاکسیرانی کشور شده و امرارمعاش هزاران خانواده تاکسیرانی کشور بازیچه افراد بیگانه از جامعه تاکسیرانی شده به خود بیایند و ضمن شکایت به مراجع ذی صلاح قانونی کشور به طور جد به خواسته اکثریت مالکان تاکسی های فرسوده درمورد خودروی تیبا جهت نوسازی را پیگیری کنند و اقدام عاجل ازسوی سازمانهای تاکسیرانی صورت گیرد.

3- با هزار بدبختی توانستم ضامن گیر بیاورم اما طرح نوسازی متوقف شده، می خواهم بدانم کسی هست که به داد ما راننده های تاکسی برسد؟ وقتی ناوگان حمل و نقل کشورهای دیگر را با خودمان مقایسه می کنم جای تاسف دارد، کشور ما و مردم ما لایق بهترینها هستند، مردم ما بسیار صبورند که شاکی نمی شوند، مسئولان باید فکری کنند.

4- چهار ماه است خانواده من خرجی ندارند چون سرپرستشان که من باشم درآمدی نداشته است. چون ماشین سرپرست خانواده آنقدر داغون است که نمی شود با آن کارکرد. چند ماه است دستم را مثل گدا جلوی همه دراز کردم. الان دم عید است باید جلوی خانوادم خجالت بکشم به نظر شما درد من را چه می داند؟ هر چه فریاد می زنم هیچ کس صدایم را نمی شنود واقعا متاسفم  چرا من باید حقیر شوم؟ آیا فرزندان خودتان هم مثل فرزند من عید برایشان سیاه شده است؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمهدی ابراهیمی 0 0

    باسلام. نمی دانم بعنوان راننده تاکسی ازدورترین نقطه مرزی - آذربایجانغربی شهرسنان نقده ازتنها رسانه حامی حمل ونقل کشورکه باصداقت وشفاف وبدوراز وابستگی به هرگونه جنا ح بندیها دردودل تمامی مخاطبان خودرامنعکس می کندباچه زبانی تشکرکنم وفکرنمی کنم رسانه ها درایران حتی رسانه ملی کشورکه ما به کرارخواستیم مشکلات ماراکه خدمات عمومی و بخشی ازحمل ونقل کشوراست رسانه ای وپیگیری کندمتاسفانه تابه امروزکوتاهی کرداند. حال دست به دامان خداونداحدیت برده وازخداوندمتعال برای تمامی کارکنان تین نیوز عزیزآرزوی سلامتی توفیق الهی پیروزی شادکامی برای خودوخانواده شان خواستارم. انشاالله

  • حسین زندیه 0 0

    دمت گرم همکار عزیز حرف دل هزاران راننده مظلوم تاکسی را زدی اما چیزی که به جایی نرسد فریاد است گوش مسیولین از این حرفها پر است اگر تبدیل برایشان صرف داشته باشد مطما باش به زور ماشین تبدیل میکنند