طرح توسعه حوزه ریلی پرهزینه است
وبلاگ تین نیوز، عباس آخوندی | پروژه برقی کردن قطار تهران ــ مشهد در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است، با اجرای این پروژه، سرعت حرکت قطارها به بیش از 200 کیلومتر در ساعت میرسد.
قرار است تا قرارداد اجرای این پروژه بهزودی منعقد شود و امیدوارم با رفع موانع و مشکلات قرارداد این پروژه تا پایان سال، ساخت آن آغاز شده بخش بیشتری از جابهجایی مسافران به حوزه حملونقل ریلی انتقال یابد.
ظرفیت فعلی مسافری این مسیر (تهران ــ مشهد) 12 تا 13 میلیون نفر در سال است که تلاش میکنیم این ظرفیت به 35 میلیون مسافر افزایش یابد.
در حال حاضرتعداد خودروهای عبوری در جادههای کشور نسبت به دو دهه گذشته سه برابر شده است و این روند صعودی همچنان ادامه دارد از این رو نیاز به توسعه تمام راههای کشور احساس میشود.
برای تسهیل تردد خودروها در جادههای کشور یکی از راه ها توسعه حملونقل جادهای است اما در این صورت به هر میزان که در توسعه راهها اقدام شود؛ مشکل کمبود مسیر همچنان وجود خواهد داشت.
انتقال 20 تا 30 درصدی حملونقل باری و مسافری جادهای به بخش ریلی نیز راهکار دوم است که یک طرح توسعهای برای تحقق این هدف در حوزه ریلی کشور پیشبینی شده است.
البته طرح توسعه حوزه ریلی پرهزینه است و اگر بخواهیم 20 درصد ترافیک حمل و نقل بار و مسافر جاده تا سال 1400 به حوزه ریل منتقل شود؛ به حدود 27 میلیارد دلار سرمایهگذاری آنهم تنها در بخش زیرساخت نیاز داریم؛ اما این مهم اجتناب ناپذیر است.
برگرفته از خبر تسنیم
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.