| کد خبر: 36433 |

رشد ۲.۵ برابری پرداخت خسارت به شرکت‌های هواپیمایی بابت سوانح هوایی

تین نیوز | بیمه ایران در 9 ماهه گذشته امسال 181 میلیارد و 570 میلیون ریال بابت سوانح هوایی به ایرلاین‌ها خسارت داد، این شرکت در مدت مشابه سال گذشته 70 میلیارد و 929 میلیون ریال به شرکت‌های هواپیمایی خسارت پرداخت کرده بود.
 
بیمه نامه پول یکی از بیمه های جامع است که بیمه گذاران بابت پول‌های در صندوق و در راه خود آن را تهیه و از پوشش‌های بیمه‌ای آن بهره مند می‌شوند در همین ارتباط این مجموعه بابت خسارت وارده به بیمه گذاران خود طی هشت ماهه گذشته سال جاری دو میلیارد و 129 میلیون و 367 هزار و 571 ریال به ذینفعان خود خسارت پرداخت کرده است.
 
در این گزارش با اشاره به پرداخت 2 میلیارد و 303 میلیون و 832 هزار و 542 ریالی این شرکت در مدت مشابه سال گذشته آمده است: ‌پرداخت خسارت بیمه نامه‌های پول بیمه ایران درسال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش را نشان می دهد که دلیل این کاهش افزایش ضریب امنیت درسطح جامعه عنوان شده است.
 
افزایش 2.5 برابری خسارت به شرکت های هواپیمایی بابت سوانح هوایی
بیمه ایران در 9 ماهه گذشته سال جاری 181 میلیارد و 570 میلیون و 687 هزار و 485 ریال بابت سوانح هوایی به شرکت‌های هواپیمایی خسارت داد این درحالی است که این شرکت در مدت مشابه سال گذشته تنها 70 میلیارد و 929 میلیون و 605 هزار و 125 ریال به شرکت های هواپیمایی خسارت پرداخت کرده بود.
 
براساس این آمار غرامت‌های بیمه ایران از محل بیمه نامه‌های هواپیما به دلیل رشد سوانح هوایی 5/2 برابر سال گذشته بوده است،البته طبق آمار جهانی رشد سوانح هوایی در ایران از میانگین جهانی بالاتر نیست.
 
‌سال گذشته میلادی سال پر حادثه‌ای در بخش هوایی بوده و تعداد سوانح هوایی در سراسر دنیا رشد قابل توجهی داشته است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
 
کاهش 96 درصدی خسارت‌های دریایی
پرداخت خسارت های دریایی بیمه ایران در سال جاری نسبت به سال گذشته 96 درصد کاهش را نشان می‌دهد براساس این گزارش این شرکت در هشت ماه گذشته سال جاری فقط 3 میلیارد و 3 میلیون و 751 هزارو 814 ریال به بیمه گذاران خود اعم از حقیقی و حقوقی غرامت  پرداخت کرده است.
 
این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته 85 میلیارد و 58 میلیون و 813 هزار و 851 ریال به بیمه گذاران  و ذینفعان خسارت پرداخت شده است.
 
دلیل کاهش 96 درصدی خسارت های دریایی ازسوی مسئولان بیمه نامه‌های کشتی، هواپیما و کالا بیمه ایران انتخاب ریسک صحیح عنوان شده است.
 
رشد 44 درصدی خسارت کالا در بیمه ایران  
‌بیمه ایران در هشت ماهه گذشته سال جاری دربخش بیمه نامه های حمل کالا 74 میلیارد و 76 میلیون و  956 هزار و 91 ریال به صاحبان کالا و خدمات بابت خسارت های وارده غرامت پرداخت کرده است.
 
بنابراین گزارش، پرداختی های بیمه ایران بابت بیمه‌نامه‌های کالا درسال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 44 درصدی داشته است.
 
البته رشد 44 درصدی خسارت بیمه نامه‌های کالا در بیمه ایران متوازن با رشد صدور بیمه نامه بوده و ریسک نامناسب پذیرش نشده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.