| کد خبر: 34360 |

جاده ها لغزنده است با احتیاط برانید

تین نیوز | معاون عملیات پلیس راه کشور به تشریح آخرین وضعیت راه ها و محورهای مواصلاتی کشور پرداخت و اعلام کرد محورهای استان های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران به علت بارش برف و باران لغزنده است.سرهنگ سلبی با بیان این مطلب افزود: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا هم اکنون در کلیه جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.

وی در ادامه بیان کرد: بر همین اساس در استانهای البرز , قزوین , کهگیلویه و بویراحمد و همدان اکثر محورها آذربایجان غربی محور شاهین دژ تکاب خوزستان محور ایذه شهرکرد گیلان محور تالش آستارا و چابکسر مازندران محور رامسر مرکزی محور ساوه و توره بارش باران و در استان های آذربایجان غربی محور ارومیه سلماس البرز ارتفاعات محور کرج چالوس بارش برف گزارش شده و در سایر راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.

این مقام مسئول پلیس در خاتمه به انسداد ۴ محور اشاره کرد و اظهار داشت: در آزاد راه چالوس- مرزن آباد، محور شمشک به دیزین به علت عدم ایمنی کافی،‌ محور پونل- خلخال به علت بارش برف و کولاک و محور قم به گرمسار به دلیل انجام عملیات عمرانی و تبدیل محور به آزاد راه کماکان تا اطلاع ثانوی مسدود است.
محورهای استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران به علت بارش برف و باران لغزنده است.

نقشینه کارشناس هواشناسی در این باره و همچنین تشریح آب و هوای تهران و سایر شهرها بیان کرد: در حال حاضر از ایستگاه‌های سراب، کلیبر، هریس، نیر، خلخال، سرعین، زنجان، نور آباد لرستان،‌ فرودگاه اردبیل و سمیرم اصفهان بارش برف گزارش شده است. دید در سرعین 300 متر، نیر 700 و هریس 1200 متر است.

او ادامه داد که در محورهای مشکین شهر، سقز، سیابیشه، زرینه کردستان،‌ کیاسر مازندران، جیرنده گیلان، نمین و ماسوله مه غلیظ گزارش شده است.

وی بیان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های غربی البرز بارش داشته باشیم که روی مناطق مرتفع و کوهستانی هم بارش‌ها به صورت برف و برای مناطق جنوب کشور آسمانی همراه با رعد و برق خواهیم داشت.

از بعد از ظهر امروز از سمت غرب کشور از میزان ابرها کاسته می‌شود،‌ فردا بارش‌ها با شدت کمتری برای سواحل شمال و مناطقی از شمال شرق ادامه پیدا می‌کند و به تدریج بارش‌ها خاتمه خواهد داشت ولی از روز یکشنبه هفته آینده انتظار موج جدیدی از بارش‌ها را در کشور خواهیم داشت. فردا و پس فردا بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج خواهد شد.

نقشینه درباره هوای تهران نیز تشریح کرد: در تهران هم امروز بارش‌هایی به صورت پراکنده و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می‌کنیم. بیشینه دمای تهران امروز 12 درجه،‌ فردا 11 و پس فردا 9 درجه پیش بینی می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.