| کد خبر: 33467 |

خارگ؛ مرکز گردشگری می شود

تین نیوز | مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با راه اندازی شناور مسافری مدرن در مسیر خارگ - بوشهر، گردشگری دریایی خلیج فارس متحول می شود.
 
محمد ابراهیم فروزانی افزود:هم اکنون یک فروند شناور مسافری مدرن به منظور به کارگیری در مسیر خارگ- بوشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی خریداری شده است.
 
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این شناور که از ژاپن خریداری شده ، ظرفیت جابه جایی 300 مسافر را دارد.
 
وی تاکید کرد: اگر گردشگران علاقه مند بخواهند به خارگ سفر کنند باید با دفاتر خدمات مسافرتی استان هماهنگی های لازم را به عمل آورند تا شرایط سفرشان فراهم شود.
 
فروزانی، اظهار داشت: گردشگران علاقه مند به خارگ، مجبورند در قالب تورهای یکروزه به این جزیره سفر کنند.
 
به گفته وی، جزیره خارگ از مناطق بسیار قدیمی استان بوشهر و دارای آثار تاریخی و باستانی متعددی است که یک نمونه از آن سنگ نوشته های متعلق به دوره هخامنشیان است.
 
این مقام مسئول در بوشهر خاطرنشان کرد: گور معبدهای پالمیران مربوط به دوره اشکانیان یکی از آثار تاریخی این جزیره است که همچنان بخشی از سنگ نوشته ها و کنده کاری های روی دیواره های آن به جا مانده است.
 
وی گفت : معبد پورئیدون، آتشکده زرتشتیان، باغ پرندگان، دره آذرپاد و بقعه میرمحمد حنیفه مربوط به قرن هشتم هجری قمری از دیگر جاذبه های این جزیره است.
 
جزیره صخره ای- مرجانی خارگ با بیش از 10 هزا نفر جمعیت با مساحت 35 کیلومتر مربع در فاصله 54 کیلومتری شمال غربی بوشهر واقع شده است.
 
این جزیره از معدود جزایر خلیج فارس است که در آن آب شیرین یافت می شود. آهو، کلاغ هندی، اگرت، فلامینگو، غاز، باکلان ، کبک و تیو از مهمترین حیات وحش این جزیره است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.