| کد خبر: 31206 |

◄ عبور ۴۵۰ ایرلاین خارجی از آسمان ایران / ۷ ایرلاین آمریکایی اند

تین نیوز | معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها گفت: 7 ایرلاین آمریکایی و در کل 450 ایرلاین خارجی از فضای جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، ابراهیم شوشتری در جمع خبرنگاران گفت: به طور کلی 450 ایرلاین خارجی از فضای ایران استفاده می کنند که در این میان 7 ایرلاین آمریکایی وجود دارند.

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی با نیروهای مسلح به منظور اصلاح راه های هوایی وجود داشته به نحوی که در فعالیت های نیروهای مسلح هم خللی وارد نشود، گفت: 265 منطقه نظامی در کشور وجود دارد که در 4 عنوان، هر کدام تعریف کاربری خاص خود را دارند.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها افزود: در 7 ماه اول سال 93 بیش از 19 میلیون مسافر داخلی و بیش از 6 میلیون مسافر بین المللی و در کل بیش از 26 میلیون مسافر جابجا شده اند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد مسافر در 7 ماه اول سال 93 نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است افزود: در همین مدت میزان پروازهای داخلی بیش از 99 هزار پرواز و پروازهای عبوری بیش از 136 هزار و میزان پروارهای نشست و برخاست بین المللی 47 هزار مورد گزارش شده است.

شوشتری با تاکید بر اینکه 11 کشور همجوار داریم که با هم مبادله ترافیکی مستقیم، هم به صورت آنلاین و هم به صورت صوتی دارند افزود: 37 نقطه در اطراف کشور وجود دارد که راه های هوایی به آنها متصل شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه راه هوایی جدید از ترکیه به بحرین اضافه شده است گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به ایجاد 5 مسیر موازی نموده اند.

شوشتری ادامه داد: در حال حاضر به خاطر افزایش بی سابقه پروازهای عبوری، تعداد مسیرهای موازی به 7 مسیر افزایش یافته است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها به وضعیت موجود تجهیرات ناوبری کشور اشاره کرد و افزود: 201 دستگاه سیستم ناوبری در قالب 123 سایت در کشور موجود است که اخیرا 5 دستگاه ILS به آنها اضافه شده است.

وی افزود: اگرچه تجهیزات ناوبری خارجی ما خارجی است اما تعمیر و نگهداری آنها بر عهده متخصصان داخلی کشور است.

وی به افزایش بی سابقه پروازهای عبوری از مردادماه سال جاری اشاره کرد و افزود: با هماهنگی هایی که با نیروهای مسلح و سایر ارگان ها داشتیم، 11 راه هوایی جدید تاسیس شده است.

شوشتری افزود: 66 راه هوایی سنتی به طول بیش از 37 هزار کیلومتر و 37 مسیر ماهواره ای به طول بیش از 24 هزار کیلومتر و جمعا 103 مسیر به طول بیش از 61 هزار کیلومتر راه اندازی شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.