| کد خبر: 29885 |

ثبت ٢, ٢ میلیارد لیتر سوخت رسانی به کشتی‏ها

تین نیوز | سوخت رسانی به کشتی‏ها (بانکرینگ) در٧ ماه نخست امسال به حدود ٢,٢ میلیارد لیتر رسید.
 
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی ایران با اعلام این خبر گفت: بانکرینگ سوخت در ٢١٦ روز امسال دو میلیارد و ١٩٢ میلیون لیتر بود که ٧٢ میلیون لیتر آن به نفت گاز مربوط می‏شود.
 
محمد رضا مظلومی افزود: در این بازه زمانی دو میلیارد و ١٢ میلیون لیتر نیز بانکرینگ نفت کوره انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه «در نیمه نخست امسال بانکرینگ مواد سوختی (نفت کوره و نفت گاز) یک میلیارد و ٩٦ میلیون لیتر بوده است»، تصریح کرد: آمارهای مقایسه‏ای این دو بازه زمانی (٦ ماه نخست و ٧ ماه امسال) حکایت از آن دارند که سوخت‏رسانی به کشتی‏ها در مهرماه امسال، ٢٣٢ میلیون لیتر بوده است.
 
مظلومی بانکرینگ نفت کوره را در مهرماه امسال ٢٢ میلیون لیتر و بانکرینگ نفت گاز را در این بازه زمانی، ١٢ میلیون لیتر اعلام کرد.
 
شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی با راه اندازی صنعت بانکرینگ با کمک بخش خصوصی از سال ٨٥ در بندرعباس و توسعه آن به خارگ، قشم، عسلویه و چابهار، تاکنون بخشی از سهم بازار فروش سوخت به کشتی‏ها را در منطقه خلیج فارس و دریای عمان به دست آورده است.
 
سالانه هزاران کشتی اقیانوس پیما وارد خلیج فارس می‏شود و این منطقه را به یکی از پر رفت‏وآمدترین مناطق دریایی جهان تبدیل کرده است. 
 
شرکت ملی پخش فرآورده‏های نفتی ایران برای چهار میلیون تن بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی‏ها) در سال ٩٣ هدفگذاری کرده؛ به همین منظور فعالیت‏های رو به رشدی در این بخش در دست انجام است.
 
با توجه به چشم انداز پیش‏ بینی شده در برنامه پنجم توسعه و برنامه‏ های مدون در قالب دستور عمل طرح جامع بانکرینگ، انتظار می‏رود با فروش فرآورده‏های نفتی (نفت کوره و نفت گاز ) از طریق بانکرینگ، اهداف پیش‏بینی شده در سالهای برنامه محقق شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.