| کد خبر: 28782 |

عقب‌نشینی طلا در بازار جهانی

تین نیوز | قیمت طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا، از قیمتی که در پایان هفته گذشته به آن صعود کرده بود، عقب نشینی کرد.
 
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح دوشنبه بازار سنگاپور 0.8 درصد کاهش یافت و به 1168 دلار رسید. این فلز ارزشمند روز جمعه پس از انتشار گزارش ضعیف‌تر از حد مطلوب بازار کار آمریکا و ضعیف شدن ارزش دلار، از رکورد پایین 1132 دلار به 1178 دلار صعود کرده بود که بزرگ‌ترین صعود یک روزه در پنج ماه گذشته بود.
 
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.2 درصد افزایش، به 1171 دلار صعود کرد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، با آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره، طلا برای نخستین بار از سال 1998 به سوی دومین کاهش سالانه پیاپی در حرکت است. قوی شدن ارزش دلار، صعود بازارهای سهام و بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا عواملی هستند که بانک مرکزی آمریکا را به افزایش نرخ‌های بهره تشویق می‌کنند.
 
طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 با اجرای برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه و همچنین کاهش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا که با هدف پشتیبانی از رشد اقتصادی این کشور صورت گرفت، 70 درصد رشد قیمت داشت اما سال گذشته پس از اینکه این بانک از تصمیم خود برای آغاز تعدیل این تدابیر خبر داد، 28 درصد سقوط کرد.
 
این فلز ارزشمند 3.3 درصد در اکتبر کاهش یافت که دومین کاهش ماهانه پیاپی در سال جاری میلادی بود. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 2.6 درصد کاهش یافته است.
 
تحلیلگران و معامله‌گران معتقدند طلا ممکن است تا پایان سال برای نخستین بار از سال 2009 تاکنون به 1000 دلار در هر اونس سقوط کند.
 
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 15.833 دلار رسید. هر اونس پلاتین به 1214 دلار رسید و هر اونس پالادیم در مقایسه با 773 دلار در روز جمعه، 774 دلار معامله شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.