| کد خبر: 28356 |

۳۸کیلومتر از جاده لردگان چهارمحال و بختیاری امسال بهره برداری می شود

تین نیوز |  استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:تا پایان امسال 38کیلومتر از جاده لردگان در استان بهره برداری  می شود.

'قاسم سلیمانی دشتکی'روز پنجشنبه در نشست شورای اداری در فرمانداری شهرستان لردگان افزود:جاده لردگان هم اکنون در فلات مرکزی به یک جاده ترانزیتی تبدیل شده و بخشی از حمل و نقل کالا در کشور از این مسیر در حال انجام است.
 
وی گفت:برای تکمیل و بهسازی جاده لردگان نیز هیات دولت 300میلیارد ریال اعتبار را تصویب کرده است و 38کیلومتر از جاده لردگان امسال باید به بهره برداری برسد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد:یکی از مهمترین پروژه های سفر رییس جمهوری و هیات دولت ،تصویب احداث پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری بود که از اصفهان به سمت خوزستان کشیده می شود.
 
به گفته وی،برای اجرا راه آهن یک خطه باید 60هزار میلیارد ریال و برای اجرای راه آهن دو خطه باید 120هزار میلیارد ریال هزینه کرد و این پروژه بزرگ با اعتبارات دولتی و بخش خصوصی ،استان را متحول می کند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:امسال برای شهرستان لردگان نیز 430میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و بخشی از اعتبارات ماده 10 و 11مناطق محروم نیز به شهرستان لردگان تخصیص داده می شود.
 
وی،از اختصاص یک هزار و 350میلیارد ریال اعتبار برای امسال خبر داد و گفت:بخشی از این میزان اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهوری و هیات دولت که در مردادماه امسال صورت گرفت، اختصاص یافته است.
 
به گفته وی ،از سال 88تا 92اعتبارات در بخش ماده 10 و 11مناطق محروم حدود 510میلیارد ریال و سالی یکصد میلیارد ریال بود ولی در دولت یازدهم این اعتبارات در یک سال به یک هزار و 350میلیارد ریال رسید.
 
وی تصریح کرد:سال قبل مجموع اعتبارات 360میلیارد ریال بود که امسال تنها از محل مصوبات سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری 740میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:امسال 400میلیارد ریال برای بخش عمرانی استان در نظر گرفته شده است.
 
سلیمانی افزود:سد خرسان سد و ونک نیز مراحل مجوزهای زیست محیطی خود را طی می کند و در خصوص احداث سد خرسان سه نشست مشترکی بین استانداران چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد و تصمیمات مطلوبی در این زمینه گرفته شد.
 
به گفته وی،برای اب شرب شهرستان لردگان ،گازکشی به روستاها و آسفالت جاده ها و تقویت جاده های روستایی نیز تصمیمات خوبی در استان گرفته شده است.
 
وی درباره شهرستان شدن دو بخش لردگان نیز گفت:این بحث در کمیسیون دفاعی و امنیتی هیات دولت مورد بررسی قرار می گیرد اما دولت تصمیم گرفته است در خصوص تقسمات کشوری لایحه جامع را تقدیم مجلس شورای اسلامی کند تا بتوانند در این زمینه قانونمند عمل کند.
 
به گفته وی،در دولت یازدهم بر تقویت و همگرایی و وحدت همه اقوام تاکید شده و همدلی بین مسوولان و نمایندگان استان برای پیشبرد امور و توسعه استان بسیار مشهود است.
 
در این نشست 'ابوالقاسم کریمی' فرماندار لردگان گزارش کاملی از وضعیت موجود این شهرستان را ارائه کرد.
 
در این نشست تعدادی از ائمه جمعه بخش ها و شهرهای شهرستان لردگان مطالبات مردم را ارائه کردند که شهرستان شدن دو بخش خانمیرزا و فلارد از مهمترین مطالبه مطرح شده از سوی ائمه جمعه این شهرستان بود.
 
شهرستان لردگان در 160کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و جمعیتی افزون بر ١٩4هزار نفر دارد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.