| کد خبر: 27261 |

فرود اضطراری بوئینگ ۷۲۷

◄ چند روایت از نقص فنی هواپیمای " آسمان "

تین نیوز | یك فروند هواپیمای بوئینگ 727 شركت هواپیمایی آسمان، در مسیر تهران - ایروان به دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد صبح امروز فرود اضطراری داشت که این فرود به دلیل "نقص فنی" با چند تعبیر مختلف همراه شده است. برخی این نقص فنی در چرخ ها را عامل فرود اضطراری عنوان کرده اند و برخی دیگر نقص فنی سیستم نمایشگر وضعیت چرخ ها را دلیل مشکل ایجادشده می دانند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، یک فروند هواپیمای بوئینگ 727 شركت هواپیمایی آسمان در ساعت 10:46 از فرودگاه امام‌خمینی، به قصد ایروان به پرواز درآمده بود، به دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری داشت و به سلامت به زمین نشست.

به دلیل نقص فنی سیستم نمایشگر وضعیت چرخ ها، خلبان از وضعیت چرخ ها اطلاعی نداشته و این نقص فنی را به برج مراقبت اعلام می کند. برج مراقبت فرودگاه مهرآباد با دوربین‌های مخصوص چرخ‌های این هواپیما را هنگام پرواز رصد کرده و به خلبان اعلام می‌کنند، چرخ‌ها باز است و می‌تواند در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در این باره گفت: کارشناسان، هواپیما را روی هوا بازدید کرده و تایید کردند که بنشیند.

معاون عملیات هوانوردی شركت فرودگاه‌های كشور نیز در این باره گفت: این پرواز به شماره 550 كه به مقصد ایروان صورت می‌گرفت، با اعلام خلبان مبنی بر نقص فنی در چرخ عقب به مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد درخواست فرود اضطراری كرد و پس از تخلیه سوخت و انجام سایر مراحل دستورالعمل‌های فرود اضطرارای سرانجام در ساعت 12:32 در باند این فرودگاه به زمین نشست.

شوشتری افزود: پرواز مذكور 124 مسافر و خدمه داشت كه پس از اعلام خلبان، كلیه عوامل امداد و نجات با آمادگی كامل در اطراف باند مهرآباد مستقر و خوشبختانه هواپیما بدون كوچكترین آسیبی در باند فرودگاه مهرآباد فرود آمد.

وی همچنین خاطرنشان كرد: در زمان فرود اضطراری این هواپیما، عوامل امداد و نجات با حضور به موقع و كف‌پاشی باند، زمینه را برای فرود ایمن این پرواز فراهم كردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    یکم تحمل کنن انشالله این چند تا ٧٢٧ باقی مونده رو خدا شخصا از رده خارج میکنه، واقعا باید به این دوستان مدال داد که از رو نمیرن نامشىون هم در رکورد گینس ثبت بشه به بهونه تحریم حمل و نقل این کشور هر کاری دلش میخواد میکنه مسخرست

  • خبرفوری 0 0

    حمیدرضا گودرزی، فرماندار اندیمشک اظهار کرد: قطار باری تهران به اهواز ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد گذشته در حوزه لرستان از ریل خارج شد. وی افزود: این برای چندمین بار است که در ماه گذشته قطارهای این مسیر از ریل خارج و سبب مسدود شدن این مسیر می‌شوند. فرماندار شهرستان اندیمشک عنوان کرد: پیگیری‌های انجام شده از سوی فرمانداری و نماینده شهرستان اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تااکنون نتیجه‌ای نداشته و باید مسئولان راه آهن هرچه زود‌تر قبل از وقوع حادثه‌ای خطرناک این مسیر را تعمیر و تجهیز کنند. وی درباره تأخیر مسافران در قطارهای مسافربری مسیر تهران به اهواز گفت: ۳ قطار این مسیر قبل از وقوع حادثه حرکت کرده بودند و ۳ قطار دیگر پشت قطار باری که از ریل خارج شد، توقف اضطراری کردند. گودرزی درباره وضعیت مسافران این قطار‌ها بیان کرد: یک قطار از اندیمشک به سوی لرستان حرکت کرده تا مسافران را به مقصد خود برساند.

  • کارشناس ارشد روابط عمومی 0 0

    یکی از عمده ترین ضعفهای موجود در صنعت حمل و نقل هوایی مشکل نبود اطلاع رسانی به موقع و شفاف است. این نقص بزرگ که متاسفانه از روابط عمومی خود وزارتخانه آغاز شده و به سایر سازمانهای تابعه هم سرایت کرد ه است نیازمند توجه جدی است. متاسفانه در نبود مکانیزم اطلاع رسانی صحیح و پاسخگویی به موقع بازار شایعه و نظرات غیر کارشناسی داغ و مشکل برای مدیران ارشد این مجموعه ها چند برابر میشود