| کد خبر: 22867 |

◄ آمار بالای تصادفات پراید به دلیل فراوانی استفاده از آن است

تین نیوز | ایسنا چندی پیش نوشت: به گفته‌ احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی، پراید رکورددار وسایل نقلیه در مرگ هموطنان ما در سال 92 بوده است و در سال گذشته متأسفانه دو هزار و 454 نفر به دلیل وقوع تصادف خودرو پراید جان خود را از دست دادند که این مسئله باعث شد تا 13.6 درصد از تصادفات منجر به مرگ، به این خودرو اختصاص یابد. 

کاربران تین نیوز در مورد این خبر نظراتی ارایه داده‌اند که به شرح زیر است:

1- معلوم نیست در خصوص اینکه گفته شده خودروی پراید سبک است و باید سنگین شود و سبک بودن آن استاندارد نیست معیار چه است و نیز اینکه کم بودن ضخامت ورق باعث می‌شود سیستم تعلیق درست عمل نکند و ... . و نیز آن 80 درصد نقش داشتن خودرو در حوادث ر بر اساس کدام مرجع علمی یا صنعتی و یا پژوهش است. 

وزن پراید در محدوده 900 کیلوگرم است. در حال حاضر جایگزین این خودرو که توسط کیا تولید می شود خودروی پیکانتو است که وزن آن هم در محدوده پراید و حدودا 900 کیلوگرم است. دیگر خودروها نظیر هیوندا آی 10 نیز دارای وزنی در محدوده 900 کیلوگرم هستند. همینطور تویوتا آی گو و پژو 108 و موارد دیگری و همگی در حدود 850 تا 950 کیلوگرم هستند. همه این خودروها هم در تمام آزادراه‌های دنیا مجاز به تردد هستند.

اگر قرار باشد وزن خودرو فراتر از 1000 کیلوگرم باشد می شود در کلاس انواعی چون پژو 206 و تویوتا یاریس و رانا و ..

اگر قرار باشد وزن در محدوده 1200 کیلوگرم باشد می شود تویوتا کرولا، سمند، و ...

اگر قرار باشد وزن در محدوده 1300 و بیشتر باشد می شود تویوتا کمری، هیوندا آزرا و ....

به همین ترتیب خودروها سنگین تر می شوند.

مطلب گفته شده توسط پزشکی قانونی هم چیز جدیدی نیست و قدیمی است. سایپا هم پاسخی به آن داده بود. جالب اینکه فراوانی پراید در میان خودروهای تولیدی بالای20 درصد و فراوانی کشته های پراید طبق گفته پزشکی قانونی شده 14 درصد جالب است ! یعنی به نفع پراید.

به نظر می رسد به دلیل بی کاری، الان مد شده هر کسی بی کار باشد در باره پراید چیزی بگوید و به قول معروف یک گیری به پراید بدهد. الان می توان مثلا خشکسالی و نباریدن باران و یا برخورد شهاب سنگ به سطح سیارات را هم گردن پراید انداخت. 


2- اگر در کشوری همه مردم از بنز استفاده کنند، طبیعی است که آمار تصادف بنزها بالا می‌رود! این چه روش استدلال و آماردهی است؟! انتظار می‌رود نگارنده محترم مشخص کنند که نسبت استفاده از پراید در کشور چقدر است و با توجه به این نسبت چه درصدی از تصادفات مربوط به پراید است. طبیعی است که در کشوری که اکثر مردم خودروسوار از پراید استفاده می‌کنند، آمار تصادف پراید بالا باشد. 

3-  وزن  پراید در محدوده مجاز طراحی شده و مطابق نمونه سازنده اصلی می باشد اما جهت اطلاع در سری‌های جدید پراید x100 که حدود چهار سال است تولید آن جایگزین سری‌های قبلی گردیده ( اما به دلیل شباهت خودرو با سری‌های قبلی متوجه آن نمی‌شویم ) وزن خودرو با مراعات محدوده وزنی مجاز این خودرو در حدود 70 کیلو افزایش یافته که این افزایش ناشی از بیشتر شدن قطر ورق مصرفی در برخی قسمت‌های حساس بدنه و هم استفاده از ورق‌های با قطر بالا به عنوان " تقویتی داخل ستونهای وسط، کناری و پایین اطراف بدنه" می‌باشد. ارائه موتور تقویت شده 1400 سی سی نیز مزید بر علت می‌باشد. ضمن اینکه مشاهده شخص بنده از چندین مورد تصادف که به دلیل سرعت بالا و عدم توجه به جلو در سریهای x100 اتفاق افتاده، عدم آسیب سرنشینان با وجود خسارات شدید بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.