| کد خبر: 20716 |

تمهیدات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران برای بازگشایی مدارس و سفرهای دور دوم تابستانی

تین نیوز | معاون اداره كل حمل و نقل پایانه‌های استان تهران از اجرای تمهیدات لازم برای ارائه امكانات به مسافران در دور دوم سفرهای تابستانی خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل حمل ونقل وپایانه های استان تهران، حسن عبدالملكی گفت: دراجرای این طرح كه با همكاری و هماهنگی‌های انجام شده با تشكلهای صنفی وسازمان پایانه ها وپارك سوارهای شهرداری ،پلیس راه ، مدیریت راهداری ادارات كل راه وشهرسازی استان تهران وبا استفاده از ظرفیت كلیه واحدهای ادارات كل حمل ونقل استان صورت پذیرفته تمامی امكانات لازم به منظور خدمات رسانی به مسافران انجام شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را تسریع وتسهیل وارتقای سطح خدمات به مسافر ورعایت حقوق آنها ونظارت و رسیدگی به تخلفات شركتها ورانندگان و نیز توجه به بحث سفرهای ایمن اعلام كرد .
این مسئول با اشاره به آغاز مجدد سفرهای تابستانی تأكید كرد:هماهنگی واقدامات لازم با تشكل های صنفی دربخش مسافر جهت پیش فروش بلیت درمحل پایانه های مسافربری ،دفاتر مركزی شركتها ،دفاتر آژانسها از طریق اینترنت و وب كیوسك در سطح شهر نیز فراهم شده است.

وی افزود: در مراحل قبلی طرحها مشكلات ونارسائیهایی بعضا"مشاهدگردیده كه دردست پیگیری واقدام قرار دارد كه شامل افزایش مراكز ومحلهای عرضه بلیت ،افزایس ساعات كار مراكز ارائه خدمات پیش فروش، نظارت بر نرخ بلیت ودرج آن بصورت خوانا دركلیه مراكز عرضه بلیت، ایجاد نظم و انضباط در شركت های مسافربری، ملبس نمودن كلیه كاركنان به لباس متحدالشكل، انجام بازدید دوره ای از پایانه ها، ارتقای سطخ خدمات و افزایش نیروی انسانی و همچنین شناسایی ایام و مسیرهایی كه دارای بیشترین تقاضای سفر را در اجرای این طرح داشته اند، می توان ازجمله اقدامات به عمل آمده عنوان كرد.

عبدالملكی خاطرنشان كرد: در بحث ایمنی حمل و نقل عمومی جاده ای نیز اقداماتی صورت پذیرفته كه اهم آن شامل برگزاری جلسات هماهنگی استانی با اعضای كمیسیون ایمنی راه ها، امداد و نجات استانی، تشكل های صنفی در جهت نظارت مدیران فنی شركت ها بر ناوگان تحت پوشش، پیش بینی رانندگان كمكی مورد نیاز برای سفرهایی با مسافت زمانی طولانی و پیش بینی وسیله نقلیه جایگزین اعلام كرد.

وی تصریح كرد: هدف از این اقدامات را كنترل توسط دوربین های نظارت تصویری ،دوربینهای كنترل سرعت و كنترل های اولیه در پایانه های مسافربری دانست.

وی ادامه داد: در پایان سفرهای تابستانی و قرار گرفتن آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تمهیداتی از جمله شناسایی مسیر دانشجویی درنظر گرفته شده است كه برای این منظور با شركت هایی كه در این مسیرها فعالیت دارند هماهنگی صورت گرفته و مقرر گردیده است كه از ابتدای مهرماه نسبت به افزایش سرویس ها اقداماتی به عمل آید و چنانچه نیاز به سرویس فوق العاده كمكی داشته باشد با هماهنگی مدیرپایانه مربوطه دراین مسیرها افزایش سرویس ارائه شود.

لازم به ذكر است وی هدف از این كار را جابجایی به موقع دانشجویان و دانش آموزان و ارتقای سطح خدمات به این قبیل از مسافران اعلام كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.