| کد خبر: 16743 |

آموزش رانندگان اتوبوس ها برای افزایش ایمنی اتوبوس ها ضروری است

تین نیوز | عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد ایمنی اتوبوس توسط رانندگان کاهش می یابد، گفت:باید رانندگان در زمینه ایمنی اتوبوس ها آموزش ببیند.
 
الیاس طاهری با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد حوادث اتوبوس ها در سال گذشته اگر چکش  داخل اتوبوس که برای شکستن شیشه در زمان حادثه است، توسط رانندگان برداشته نمی شد، ما شاهد حوادث تلخ و لطمات بالا نمی بودیم به خبرنگار مهر گفت: متاسفانه رانندگان با اینگونه اقدامات به سادگی جان مسافران را به خطر می اندازند.
 
وی ادامه داد: در کنار آموزش باید از اقدامات نظارتی و کنترلی شدید برای جلوگیری از برهم خوردن استاندارد خودرو، استفاده شود تا در صورت بروز چنین اتفاقی با راننده متخلف برخورد و از مسافرگیری وی جلوگیری شود.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به نسب باک اضافه در اتوبوس ها برای حمل سوخت بیشتر و یا قاچاق سوخت گفت: این اقدامی بسیار خطرناک است و همواره موجب بروز تصادف می شود چرا که اول اتوبوس را از حالت استاندارد خارج کرده اند و دوم اینکه با کوچکترین مشکلی موجب آتش گرفتن اتوبوس می شود و صدمات زیادی را به دنبال می آورد.
 
طاهری گفت: حتی در مواردی مشاهد شده که رانندگان برای سریعتر رسیدن به مقصد و مسافرگیری مجدد اقدام به دستکاری کیلومتر شمار و دیگر مسایل فنی خودرو می کنند و این موجب می شود تا آمار اشتباهات راننده افزایش پیدا کرده و تصادفات نیز متعاقب آن بیشتر شود.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید تمهیداتی اندیشیده شود که قبل از تحویل اتوبوس به راننده از او تعهداتی برای جلوگیری از بر هم خوردن استاندارد اتوبوس گرفته شود و در صورت بروز تخلف راننده جریمه شود.
وی افزود: متاسفانه بسیاری از اتوبوس های بین شهری در ایران پس از تحویل از سوی رانندگان به دلیل اعمال تغییرات از سوی راننده از استاندارد کارخانه خارج می شوند و این موجب می شود تا هر روز شاهد بروز تصادفات جاده ای باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.