| کد خبر: 161667 |

رئیس امداد و نجات هلال احمر:

تلاش داریم پیکرهای مسافران هواپیما را منتقل کنیم

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر و تکاوران ارتش به اجساد و لاشه هواپیما دسترسی پیدا کردند و با وجود وزش باد شدید در منطقه در تلاش هستیم اجساد مسافران را منتقل کنیم.

تین نیوز
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر و تکاوران ارتش به اجساد و لاشه هواپیما دسترسی پیدا کردند و با وجود وزش باد شدید در منطقه در تلاش هستیم اجساد مسافران را منتقل کنیم.
مرتضی سلیمی گفت: شدت وزش باد در آن منطقه به قدری است که هم اکنون امکان پرواز بالگرد وجود ندارد.
وی با بیان اینکه لوازم و تجهیزات لازم به منطقه برای انتقال اجساد ارسال شده است، گفت: تلاش می کنیم امشب پیکری تعدادی از جان باختگان را منتقل کنیم.
یک فروند هواپیمای مسافری هواپیمایی آسمان صبح روز یکشنبه در مسیر تهران - یاسوج از صفحه رادار محو شد. گفته می شود این هواپیما با 66 مسافر و خدمه به علت شرایط نامساعد جوی سقوط کرده است.
پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن ماه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد.
این هواپیما از نوع «ای تی آر 72» پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌ شود و بر اساس اعلام نهادهای ذی ربط خبر سقوط آن در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد. این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
هواپیمای حادثه دیده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.
این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت.
امدادگران جمعیت هلال احمر و بالگرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز موفق به شناسایی محل دقیق سقوط هواپیمای مسافری تهران - یاسوج در ارتفاع بالای چهار هزار متر در منطقه «نقل» یاسوج شدند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.