| کد خبر: 161638 |

◄ محل برخورد، 30 متر پایین‌تر از قله است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: به منظور بررسی علت وقوع حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج کارشناسان سازمان هواپیمایی فرانسه و روسیه بعدازظهر سه شنبه به تهران سفر می کنند.

تین نیوز

بر اساس گفته یکی از خلبانان، هواپیما به سخت‌ترین جای کوه برخورد کرده است؛ ۳۰متر پایین‌تر از قله به همین جهت امکان نشستن بالگردها به آن نقطه بسیار سخت است. ضمن این که به گفته سخنگوی اورژانس کشور در محل سقوط هواپیما دو متر برف وجود دارد و از وضعیت اجساد جانباختگان اطلاعی در دست نیست.

کاپیتان سهیلی اظهار داشت: هواپیما در مسیر پروازی خود به حدودا ۳۰ متر پایین‌تر از نوک قله برخورد کرده و قطعه قطعه شده است و تنها بخشی از بدنه که آرم شرکت آسمان بود مشاهده شده است.

لحظاتی قبل رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با شبکه 6 خبر عنوان کرد: به منظور بررسی علت وقوع حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج کارشناسان سازمان هواپیمایی فرانسه و روسیه بعدازظهر سه شنبه به تهران سفر می کنند.

او افزوده است؛ از کارشناسان کارخانه سازنده هواپیمای «ای تی آر» در روسیه و سازمان هواپیمایی فرانسه که نظارت بر ساخت این گونه هواپیماها را عهده دار هستند، دعوت شده است تا به تهران بیایند و این کارشناسان همراه با کارشناسان کشورمان تلاش دارند تا در حداقل زمان ممکن علت سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان را در مسیر پروازی تهران - یاسوج بررسی کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: محل شناسایی شده پیش از این طبق کارهای مهندسی انجام شده، شناسایی شده بود، اما به دلیل شرایط جوی و مه، توسط بالگرد و پهبادها امکان دسترسی نداشت، اما امروز با فراهم شدن شرایط مساعد جوی، منطقه دقیق سقوط هواپیما شناسایی شد.

 اکنون تلاش می کنیم از طریق هلی برد و زمینی نیروهای امدادی به محل سقوط هواپیما برسند.

وی افزود: علت وقوع سانحه و چرایی آن اهمیت دارد و برای یافتن علت وقوع حادثه باید تیم تخصصی سازمان هواپیمایی کشور به قطعات هواپیما دسترسی پیدا کنند. باید به اطلاعات این قطعات دسترسی پیدا کنیم، پارامترها و قطعات مختلفی چون جعبه سیاه و سیستم ضبط مکالمات بررسی شود تا علل سانحه کشف شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: البته قطعات دیگری را که متخصصین تشخصی دهند که بتواند به بررسی علل وقوع سانحه کمک کند نیز برداشته خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.