| کد خبر: 160972 |

◄ قرارداد سه‌میلیارد دلاری ایرباس با یک ایرلاین چینی

سیچوآن ایرلاینز چین قراردادی برای خرید 10 فروند ایرباس A350-900 با این غول هواپیماسازی اروپا به امضا رساند.

تین نیوز

سیچوآن ایرلاینز چین قراردادی برای خرید 10 فروند ایرباس A350-900 با این غول هواپیماسازی اروپا به امضا رساند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از رویترز، هواپیماهای ایرباس در بین ایرلاین‌های کوچک و بزرگ شرق آسیا طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل ایرباس برآورد کرده بود که در نمایشگاه هوایی سنگاپور 2018 قراردادهای بزرگی با ایرلاین‌های این منطقه امضا کند.

بااینکه گزارش‌های منتشرشده در مورد قراردادهای منعقدشده میان شرکت‌های هواپیمایی و غول‌های هواپیماسازی چندان هم طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، پررونق و باعظمت به نظر نمی‌رسد، بااین‌حال سخنگوی ایرباس روز جمعه اعلام کرد که یکی از ایرلاین‌های بزرگ چین به نام سیچوآن (Sichuan Airline)، قرارداد خرید و تحویل ۱۰ فروند هواپیمای پهن‌پیکر مدل A۳۵۰-۹۰۰  را با ایرباس به امضا رسانیده است که ارزش این قرارداد معادل بیش از ۲۰ میلیون یوآن چین (۳ میلیارد دلار) است.

سال گذشته شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا تعداد ۳۶۷ فروند هواپیمای تولیدی خود را به بیش از ۵۰ ایرلاین و اپراتور هوایی در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه به فروش رسانده و تحویل داده است که این رقم تقریباً معادل نیم برابر تعداد کل هواپیماهایی است که به سایر کشورهای جهان فروخته و تحویل داده است

 CAAC نیوز به نقل از انجمن هوایی و هواپیمایی مسافربری چین پیش‌تر اعلام کرده بود که این سفارش بزرگ‌ترین  قرارداد این ایرلاین چینی خواهد بود که یکی از زیرمجموعه‌های ایرلاین‌های منطقه جنوبی کشور چین محسوب می‌شود.

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی سیچوان ایرلاینز که در شهر چنگدو، سیچوآن چین مستقرشده است، در سال ۱۹۸۶ میلادی تأسیس شد و در حال حاضر روزانه به  بیش از ۶۰ مقصد در آسیا، اقیانوسیه و آمریکای شمالی پروازهای مستقیم دارد.

ایرباس A-۳۵۰ (Airbus A۳۵۰) یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر و دو موتوره است که توسط شرکت ایرباس اروپا ساخته و تولیدشده است. این هواپیما قادر است تعداد زیادی مسافر را در مسافت‌های طولانی جابجا کند.

هواپیمای A۳۵۰  نخستین هواپیمای ایرباس است که در ساخت بدنه آن بجای آلیاژهای آلومینیوم سبک رایج در صنعت هواپیمایی، از پلیمر تقویت‌شده با فیبر کربن استفاده‌شده است. این هواپیما برای رقابت با هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ طراحی شد و نخستین نمونه آن نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار آمد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.