| کد خبر: 160546 |

◄ شخصاً با پیمانکار تماس گرفتم تا برای باز کردن جاده قم گریدر بیاورد

وزیر راه و شهرسازی از کمبود بودجه مدیریت راه‌ها خبر داد و گفت: منابع ما در حال گرایش به صفر است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از کمبود  بودجه مدیریت راه‌ها خبر داد و گفت: منابع ما در حال گرایش به صفر است.

به گزارش تین‌نیوز، عباس آخوندی گفت: در سال 97 از 8 هزار میلیارد بودجه ما به حدود 5 هزار میلیارد کاهش یافته در حالی که 12 هزار میلیارد بدهی مستقیم داریم.

آخوندی تاکید کرد: مدیریت راه ها به ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که کل بودجه ما ۲ هزار میلیارد ریال است و همه آن نیز تخصیص داده نمی شود.

به گزارش خانه ملت او در ادامه گفت: کل گریدرهای فعال در جاده قم به طول 130 کیلومتر، 6 دستگاه بود. شخصاً با پیمانکار تماس گرفتم تا برای باز کردن جاده قم گریدر بیاورد.

او در نشست فراکسیون مستقلین ولایی با حضور نمایندگان عضو فراکسیون   ادمه داد: تاب آوری کشور در برابر حوادث پایین آمده است و با یک زلزله 5 ریشتری راه‌های تهران بسته شد.

او اظهار داشت: ، در فرودگاه مهرآباد 32 سانتی متر برف و درجه حرارت منفی 14، در فرودگاه امام بارش برف 70 سانتی متر، درجه حرارت منفی 12 درجه و در جاده کرج میزان برف 23 سانتی متر و درجه حرارت منفی 13 بود که در چنین شرایطی همانند شرایط عادی اقدامات صورت نمی گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در فرودگاه مهرآباد دید کمتر از 300 متر بود که برای پرواز به 800 متر دید نیاز است، فرودگاه بسته شد کسی نمی تواند فرودگاه را ببندد، جاده قم نیز در محدوده فرودگاه امام که بارش 70 سانتی متر بود.

وی ادامه داد: نیاز به 200 دستگاه برف‌روب و نمک‌پاش داریم و  این در شرایطی است که 96 دستگاه با عمر بالا داریم و تنها 55 دستگاه از آن ها عملیاتی بودند.

آخوندی تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان در سال 93، 500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که 100 میلیارد آن تخصیص یافت، در سال 94 مجلس 600 میلیارد برای نوسازی در نظر گرفت که هر 3 سال تخصیص آن صفر بود. کل اعتبار ما در بودجه سال آینده 900 میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: مسئولیت بستن جاده ها به عهده وزارت راه و شهرسازی نیست، وظیفه ما زیرساخت است.

عنوان کرد: 3 محور ساوه، قم و کرج درگیر انسداد بودند که از این سه محور 383 هزار خودرو وارد تهران شد، از شروع برف 300 هزار خودرو از تهران خارج که 80 هزار خودرو بدون سرپناه در تهران باقی ماند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در چنین شرایطی در اروپا فرودگاه‌ها را سه روز می‌بندند و بعد از پاکسازی کامل مجدداً فرودگاه ها را باز می‌کنند، گفت: در ایران هیچ راه جایگزینی غیر از دو فرودگاه مهرآباد و امام نداریم و بستن 3 روزه برای منطقه‌ای است که صدها راه، راه آهن و مترو دارد، کل امکان هتل در فرودگاه امام 400 اتاق است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.