| کد خبر: 160445 |

◄ حمل ونقل ریلی یاور گردشگری

قطارهای گردشگری، موضوع زیبایی دارند که در آن فقط رسیدن به مقصد مهم نیست و کل مسیر می‌تواند مسیر گردشگری باشد. همچنین این قطارهای گردشگری تنوع خوب و قیمت مناسب‌تری دارند و خوشبختانه کم‌کم مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

تین نیوز

به گفته رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری حمل‌و‌نقل ریلی به کمک حوزه گردشگری آمده؛ زیرا شاید بلیت‌های هوایی بخشی از سفر گران به‌ویژه در ایام پرگردشگر را تشکیل می‌دهند.

به گزارش تین‌نیوز، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این باره گفت: قطارهای گردشگری، موضوع زیبایی دارند که در آن فقط رسیدن به مقصد مهم نیست و کل مسیر می‌تواند مسیر گردشگری باشد. همچنین این قطارهای گردشگری تنوع خوب و قیمت مناسب‌تری دارند و خوشبختانه کم‌کم مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

 وی درباره برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی برای توسعه گردشگری داخلی و ارزان‌قیمت تصریح کرد:گران بودن و هزینه‌های بالای تمام‌شده حوزه‌ گردشگری یکی از چالش‌های پیش رو است، البته در حال تلاش هستیم که این قیمت‌ها را با تمهیدات ویژه‌ای کنترل کنیم و بین ایام پرگردشگر و کم‌گردشگر تفاوت قائل شویم.

مونسان افزود: در همه‌جای دنیا در ایام پرگردشگر هزینه‌ها بالاست و بسته‌های گردشگری گران است، اما ایام کم‌گردشگر نیز برای کسانی که می‌خواهند سفر ارزان‌تری داشته باشند وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: متأسفانه این مسئله چندان در کشور ما رعایت نمی‌شود و در تمام ایام سال معمولا قیمت‌ها یکنواخت است. همچنین زنجیره گردشگری فقط منوط به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیست و بخش‌های مختلفی نظیر قیمت ارز، قیمت ویزا، حمل‌ونقل و... در این زنجیره دخیل هستند که می‌توانند بر قیمت تمام‌شده اثر بگذارد، در نتیجه همه باید کمک کنند تا بتوان این قیمت را کنترل کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته تمهیداتی نیز برای پایین‌تر آمدن قیمت گردشگری در کشور اندیشه شده است. موج طبیعت‌گردی در دنیا ایجاد شده و طبیعت‌گردی در دنیا در حال رشد است‌، در داخل کشور ما نیز همین‌طور است. خوشبختانه توانستیم با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم کمبود فضا را جبران کنیم و هم قیمت‌تمام شده را کنترل کنیم. بوم‌گردی ارزان یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به سفر ارزان کمک کند.»

براساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما موسنان او بیان کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز جلسات متعددی را برای عید برگزار کردیم تا برنامه‌های نوروز97 شامل برنامه‌های بانشاطی باشد که جامعه به آن نیاز دارد. اعتقاد داریم که می‌توان در کشور تفریح کرد، تفریحی سالمی که همراه با گناه نباشد و برای گردشگران داخلی و خارجی جاذبه‌های خود را دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.