| کد خبر: 159783 |

مونسان در آیین گشایش نمایشگاه گردشگری عنوان کرد؛

◄ نتوانستیم از ظرفیت‌های گردشگری به درستی استفاده کنیم

دولت با درک اهمیت گریزناپذیر جایگاه اقتصادی گردشگری عزم خود را جزم کرده تا با تدوین برنامه‌هایی بتواند گردشگری کشور را توسعه دهد.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری روز سه‌شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران تاکید کرد: دولت با درک اهمیت گریزناپذیر جایگاه اقتصادی گردشگری عزم خود را جزم کرده تا با تدوین برنامه‌هایی بتواند گردشگری کشور را توسعه دهد.

به گزارش تین‌نیوز، علی اصغر مونسان ادامه داد: تقویت همکاری‌های میان بخشی بین سازمان دولتی و غیردولتی، تدوین برنامه ملی برای توسعه گردشگری کشور، حمایت از کارآفرینان خلاق و استارتاپ‌ها و تنوع بخشی موضوعی و جغرافیایی به محصولات گردشگری بخشی از برنامه‌هایی بود که معاون گردشگری بدان  اشاره کرد.

زمینه‌سازی برای بهره گیری از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی با رویکرد تولید محتوا، گستریش بازاریابی، توزیع مقاصد گردشگری، تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و توسعه تبلیغات در سطح بین‌الملل از دیگر برنامه های دولت برای توسعه گردشگری است که رئیس سازمان میراث فرهنگی بدان‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه این مراسم اذعان داشت:آمار پنج میلیون گردشگر سالانه که بخش زیادی از آن گردشگر زیارتی است نشان می‌دهد که نتوانستیم از ظرفیت‌های گردشگری کشور به درستی استفاده کنیم.

مونسان تاکید کرد: سند گردشگری وابسته به فرصت‌های زمانی و مکانی است و نمی‌توان یک برنامه برای همه فصول سال و همه مناطق داشت از این جهت باید بسته‌های ویژه برای هر فصل و هر منطقه تدوین شود که این بسته‌ها بزودی برای استان‌های مختلف ابلاغ خواهد شد.

 وی ادامه داد: اگر نتوانیم آنچه را که داریم به خوبی معرفی کنیم، ظرفیت‌های گردشگری ما به صورت بالقوه باقی می‌ماند، بنابراین تلاش می‌کنیم تا نمایشگاه بین‌المللی تهران به برندی در منطقه تبدیل شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری و ارتقای کمی و کیفی محصولات گردشگری موجب می‌شود تا ما رقابت پذیر باشیم.

بر اساس گزارش ایرنا یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته صبح امروز باحضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، محمد محب‌خدایی معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، جمشید حمزه‌زاده دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران‌کل ادارات میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جمعی از مدیران و کارشناسان گردشگری و سفرا و رایزنان 30 کشور در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به‌کار کرد.

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تا 6 بهمن از ساعت 9 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.