| کد خبر: 160371 |

◄ سلبریتی‌ها پول زلزله‌زده‌ها را تحویل ندادند!

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست خبری که پیش ظهر امروز در وزارت کشور برگزارشده اظهار کرد: اشکالاتی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی وجود داشت.

تین نیوز

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست خبری که پیش ظهر امروز در وزارت کشور برگزارشده اظهار کرد: اشکالاتی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی وجود داشت.

 اسماعیل نجار در پاسخ به سؤال یکی از حضار در نشست خبری که درباره عملکرد صادق زیباکلام در جمع‌آوری کمک مردم و عدم هزینه کرد این کمک‌ها پرسید گفت:‌ نوع‌دوستی هم‌وطنانمان و جمع‌آوری کمک از سوی چهره‌های سیاسی و ... قابل‌ستایش است و حقیقتاً مردم ایران در کمک کردن سنگ تمام گذاشتند البته اشکالاتی هم وجود داشت که با کمک رسانه‌ها و انجام فرهنگ‌سازی حل خواهد شد مثلاً آیا نیاز است همه مردم به این مناطق مراجعه کنند؟.

او افزود: اتفاقاً چند روز پیش در این زمینه با آقای منتظری دادستان کشور صحبت کردیم و او نیز معتقد بود این کمک‌ها در مسیر خودش قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به گستردگی زلزله کرمانشاه افزود:‌ این حادثه در ۱۹۳۰ روستا و ۷ شهرستان رخ داد و در حال حاضر اقدامات خوبی در این منطقه انجام‌گرفته البته ما نیز موارد و نقاط ضعف را بررسی می‌کنیم.

وی بابیان اینکه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده منازل به دودسته تقسیم می‌شد گفت:‌ دسته اول منازلی بود که صددرصدی تخریب‌شده بود که ۲۱ هزار و ۳۰۹ واحد شامل ۷۴۷۸ واحد شهری و ۱۳ هزار و ۸۳۱ واحد روستایی می‌شود و در نوع دوم منازلی بود که نیاز به تخریب و بازسازی دارد که شامل ۳۷۲۶ واحد روستایی و ۱۵ هزار و ۹۸۸ واحد شهری بود.

نجار بابیان اینکه واحدهای تعمیری به سه دسته تقسیم‌شده به ترتیب ۱۲،۸ و ۶ میلیون تومان تسهیلات و ۱.۵ و ۱ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند گفت: خانه‌های روستایی و شهری آواربرداری شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.