| کد خبر: 160370 |

◄ هجوم مسافران به ایستگاه های راه آهن، چندین برابر ظرفیت موجود بود

ازدحام جمعیت در روزهای گذشته در ایستگاه های راه آهن و افزایش درخواست های این چند روز برای مسافرت ریلی، بسیار بیش از ظرفیت راه آهن بود. بنابراین مجلس توجه ویژه ای به این امر دارد و اختصاص یک درصد درآمد حاصل از فروش نفت وگاز به توسعه راه آهن را در مرکز توجه قرار خواهیم داد.

تین نیوز

کیفیت ارائه خدمت در شبکه حمل ونقل کشور- در همه مدهای خود (هوایی-زمینی-دریایی-هوایی)- به عنوان پیشران اقتصادی به ویژه در کشورهای توسعه یافته، تابعی از شرایط اقتصادی و همچنین دیپلماسی سیاسی کشورها است. حال اگر بحران طبیعی یا غیرطبیعی ای نظیر بارش برف در روزهای گذشته اتفاق بیفتد، کیفیت ارائه خدمات شبکه حمل ونقل نیز بیشتر در بوته نقد قرار می گیرد.

به گزارش تین نیوز، اگرچه بار ترافیکی حمل ونقل جاده ای در روزهای اخیر در مسیرهای پرترددی مثل محور تهران-قم تماما بر دوش شبکه ریلی افتاد اما به زعم کارشناسان مختلف ریلی، راه آهن به خوبی از پس شرایط برآمد. هرچند که اگر کاستی ای وجود داشت، می تواند تجربه روزهای اخیر چراغ راه آینده باشد.

مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز این عملکرد را مثبت خواند و گفت: باوجود کمبودها، عملکرد راه آهن در این شرایط بحرانی برای جابه جایی مسافران قابل قبول بود.

نماینده لرستان، درود و ازنا، با اشاره به شرایط اخیر آب وهوایی کشور و ورود موج سرما از یک سو و گرفتار شدن مردم و مسافران در برف گفت: راه آهن در این شرایط جوابگوی تقاضای مردم بود.

او با اشاره به اینکه همواره حمل ونقل ریلی از ایمن ترین و مطمئن ترین انواع حمل ونقل محسوب می شده و در این شرایط هم یکی از بهترین گزینه ها است، افزود: البته نمی گوییم که کمبودها و مشکلات وجود نداشت اما باوجود همه این کمبودها و مشکلات عملکرد راه آهن خوب بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس، در مورد برخی از نارضایتی ها مبنی بر کاهش سرعت قطارها در این زمان و افزایش مدت زمان سفر گفت: البته باید در نظر داشته باشیم که اگر راه آهن ایران نیز از تجهیزات به روز کشورهای پیشرفته برخوردار بود، خیلی بهتر از این عمل می کرد. آن ها در بسیاری از موارد با تنگناهای متعدد مواجه هستند و باید به آن ها در این شرایط حق داد.

وی در عین حال هجوم مردم به ایستگاه های راه آهن و افزایش درخواست های این چند روز برای مسافرت ریلی را بسیار بیشتر از ظرفیت راه آهن دانست و افزود: مجلس توجه ویژه ای به این امر دارد و اختصاص یک درصد درآمد حاصل از فروش نفت وگاز به توسعه راه آهن از سوی مجلس نشان دهنده این امر است.

کیان پور درباره اینکه مسئولان راه آهن بارها از محقق نشدن این درآمد گله کرده اند، اظهار داشت: مجلس این موضوع را پیگیری می کند و به دنبال آنیم که به زودی بتوانیم این مساله را به سرانجام برسانیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.