| کد خبر: 159440 |

◄ اولین و آخرین ماموریت پسرخاله‌ها در «سانچی»

پوریا و سجاد از بچگی باهم بزرگ شدند. باهم مدرسه رفتند، دانشگاه رفتند، امتحان دادند و در شرکت ملی نفت‌کش قبول شدند. سفرشان به کره جنوبی نخستین سفرشان بود. ازآنجاکه آخرین ‌سال دانشگاهشان بود دوره کارآموزی را باید می‌گذراندند.

تین نیوز

پوریا و سجاد از بچگی باهم بزرگ شدند. باهم مدرسه رفتند، دانشگاه رفتند، امتحان دادند و در شرکت ملی نفت‌کش قبول شدند. سفرشان به کره جنوبی اولین و آخرین سفرشان بود. از آنجا که آخرین ‌سال دانشگاهشان بود دوره کارآموزی را باید می‌گذراندند.

به گزارش تین‌نیوز، روزنامه شهروند در گزارشی از دو تن از شهدای نفت‌کش سانچی نوشت: سجاد و پوریا دانشجوی ‌سال آخر رشته مهندسی دریانوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک بودند که به‌عنوان بورسیه در شرکت ملی نفت‌کش ایران فعالیت می‌کردند.

این روزنامه به نقل از دایی پوریا و سجاد نوشت: سجاد از‌ سال ٩٣-٩٢بود که وارد هلال‌احمر شد. من خودم هم جزو نیروهای هلال‌احمر هستم. من خواهرزاده‌هایم را تشویق کردم تا وارد هلال‌احمر شوند. پوریا هم علاقه داشت و تصمیم داشت وارد هلال‌احمر شود. در مأموریت‌هایی که ما می‌رفتیم معمولاً همراهمان بود. سجاد دوره‌های مختلف امدادی را گذرانده بود و خودم بارها با او به مأموریت‌های مختلف ‌رفتم. کوهستان و دره و تپه و کوه همه‌جا می‌رفتیم. سجاد در اکثر برنامه‌های واحد جوانان و امداد فعالیت می‌کرد و دوره‌های کمک‌های اولیه عمومی امدادونجات را گذراند و آخرین دوره‌ای که به‌طور کامل سپری کرد، دوره پیش بیمارستانی بود.

سجاد و پوریا زاده روستای تل مشکی هستند. چند ‌سال پیش بود که پوریا به همراه پدر و مادرش به شهر رفتند و آنجا زندگی کردند ولی سجاد و خانواده‌اش در همین روستا ماندند. ١٥ آذرماه بود که از نورآباد ممسنی به سمت خارک  و از خارک هم به سمت عسلویه رفتند.

به گفته دایی این دو خدمه «سانچی» در زمان حادثه این دو تماسی نداشته‌اند، اما قبل از آن  عکس می‌انداختند و ارسال می‌کردند. از حال و هوای دریا می‌گفتند و این‌که چقدر این سفر برایشان خوب بوده؛ تجربه پیدا کرده بودند.

آقای حسینی می‌گوید: وقتی این حادثه را شنیدیم. باورمان نمی‌شد. هنوز هم نمی‌شود. چشم از تلویزیون برنمی‌داشتیم؛ اما خبرها کوتاه بود و در حد زیرنویس. اصلا فکر نمی‌کردیم یک فاجعه باشد. فکر می‌کردیم زنده بیرون می‌آیند. هنوز هم همین تصور را داریم، فکر می‌کنیم خدمه روزی زنده به خاک کشورمان برمی‌گردند.

او افزوده است: هم سجاد و هم پوریا ورزشکار بودند. رشته‌شان کونگ‌فو بود. سجاد هم دو برادر بزرگتر داشت و یک خواهر کوچکتر که همه عزادار هستند. همه داغدیده هستند. همه برای تسلی ٢ خانواده به خانه‌هایشان آمده‌اند اما درد کمی نیست.‌ ای کاش اثری از این دریانوردان بود. بدون هیچ نشان و اثری سوگواری کردن سخت است. ما از مسئولان خواهش می‌کنیم پیکر عزیزانمان را به ما برگردانند.

به نوشته شهروند عصر روز سه‌شنبه مراسم ختم سجاد و پوریا با حضور ایت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو مجلس خبرگان و مهندس جعفری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس برگزار شد که در این مراسم پیام تسلیت دکتر پیوندی ریس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای گرامیداشت یاد سجاد که امدادگر هلال‌احمر بود قرائت شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.