| کد خبر: 159239 |

◄ ورود چین و هند به عرصه خودروهای الکتریکی

با افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، خودروسازان به‌سرعت درحال‌توسعه و تولید این خودروها هستند.

تین نیوز

با افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، خودروسازان به‌سرعت درحال‌توسعه و تولید این خودروها هستند.

گرم شدن کره زمین، افزایش آلاینده‌های محیط‌زیست و کاهش منابع سوخت‌های فسیلی باعث شد تا خودروسازان به دنبال تولید خودروهای الکتریکی بروند.

برخی از کشورها با اعلام ممنوعیت تردد خودروهای سوخت فسیلی در چند سال آینده توسعه زیرساخت‌های موردنیاز خودروهای الکتریکی را در دستور کار قرار داده‌اند و سرعت توسعه این فناوری را در خودروها تشدید کرده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، هندی‌ها قصد دارند تا سال ۲۰۴۰ میلادی تردد خودروهای بنزینی و دیزلی را ممنوع کنند. در حال حاضر، خودروهای برقی کمتر از یک درصد از سهم بازار این کشور را تشکیل داده‌اند که به‌نظر می‌رسد با تغییر سیاست دولت هند در سال‌های آینده، شاهد افزایش چشمگیر این میزان باشیم.

همچنین چینی‌ها نیز برنامه بزرگی برای استفاده از خودروهای برقی دارند، به‌نحوی‌که قصد دارند در سال‌های آینده، با ممنوعیت خریدوفروش خودروهای بنزینی و گازسوز، به سمت استفاده از جایگزین‌هایی نظیر برقی بروند. تب خودروهای برقی اما در اروپا نیز بالاگرفته و دراین‌بین، نروژ پرچم‌دار این ماجرا به‌شمار می‌رود. بر این اساس، مردم نروژ در خرید و تقاضای خودروهای تمام برقی و الکتریکی از سایر کشورهای اروپایی پیش افتاده‌اند.

آن‌طور که «ایسنا» به نقل از موسسه تحلیل آمار LMC گزارش داده، به‌تازگی از میزان خرید، تقاضا و استقبال کشورهای مختلف اروپایی از خودروهای تمام برقی و الکتریکی گزارش‌های جدیدی ارائه داده است که در آن، مردم نروژ در رتبه نخست پیشتازان و خریداران این خودروهای پاک قرارگرفته‌اند.

این آمار که ازسوی موسسه تحلیل آمار LMC در ۱۰ ماه سال ۲۰۱۷ میلادی (ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۷) جمع‌آوری و ارائه‌شده، ۱۰ کشور اروپایی که بیشترین میزان فروش خودروهای تمام برقی و الکتریکی را داشته‌اند، معرفی کرده است. در این رده‌بندی، نروژ در شمال قاره اروپا با میزان فروش ۲۵ هزار و ۸۶۳ دستگاه خودروی برقی، فرانسه با فروش ۲۰ هزار و ۴۹۹ دستگاه، آلمان با فروش ۱۸ هزار و ۲۶۳ دستگاه، انگلستان با فروش ۱۱ هزار و ۷۴۶ دستگاه خودروی برقی، هلند با فروش ۶ هزار و ۲۳ دستگاه، اتریش با فروش ۴ هزار و ۴۶۶ دستگاه خودروی برقی، سوئد با فروش ۳ هزار و ۸۵۷ دستگاه، سوئیس با فروش ۳ هزار و ۲۲۶ دستگاه، اسپانیا با فروش ۳ هزار و ۵۹ دستگاه خودرو و بلژیک نیز با فروش ۲ هزار و ۱۷۲ دستگاه خودروی تمام برقی، به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم قاره اروپا جای گرفته‌اند.

نروژ که یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت در شمال اروپاست، به‌نظر می‌رسد که خود نمی‌خواهد از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی استفاده کند و به‌جای آن قصد دارد از خودروهای دوستدار محیط‌زیست و پاک حمایت کند تا نقش بسزایی در حفظ محیط‌زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده‌های به جو کره زمین ایفا کند. این کشور به‌منظور گسترش و توسعه صنعت خریدوفروش این خودروهای پاک، با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی تشویق و ترغیب کرده است. براساس آخرین گزارش‌های منتشرشده توسط سازمان ترافیک جاده‌ای نروژ، سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از خودروهایی که در این کشور به فروش رسیده‌اند، خودروهای پاک از نوع الکتریکی و هیبریدی بوده‌اند. به‌عبارتی دیگر، روند فروش خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی و دیزلی سبقت‌گرفته است.

تحلیل‌گران این موسسه همچنین برآورد کرده‌اند که در سال آینده یعنی ۲۰۱۹ میلادی، آلمان رتبه نخست در افزایش خرید و تقاضای خودروهای تمام برقی و الکتریکی در اروپا را به خود اختصاص خواهد داد به‌گونه‌ای که میزان فروش خودروهای برقی در آلمان تا سال ۲۰۱۹ میلادی به ۷۱ هزار دستگاه و تا سال ۲۰۲۲ به مرز ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی خواهد رسید. انگلستان نیز با افزایش تقاضا و رشد زیرساخت‌های مربوطه قصد دارد از فرانسه سبقت‌گرفته و رتبه دوم را از آنِ خود کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.