| کد خبر: 158065 |

◄ گردشگری از طریق حمل‌و‌نقل به‌وجود می‌آید

اهمیت حمل‌و‌نقل در گردشگری به اندازه‌ای است که می‌توانیم بگوییم گردشگری از طریق حمل‌و‌نقل به‌وجود می‌آید و این جابه‌جایی است که گردشگری را ایجاد می‌کند.

تین نیوز

اهمیت حمل‌و‌نقل در گردشگری به اندازه‌ای است که می‌توانیم بگوییم گردشگری از طریق حمل‌و‌نقل به‌وجود می‌آید و این جابه‌جایی است که گردشگری را ایجاد می‌کند.توسعه خدمات گردشگری و نامطلوب بودن این خدمات و در راس آن حمل‌ونقل موضوع و دغدغه اصلی شده است، چراکه خدمات نامطلوب گردشگری ورود گردشگر را نیز دچار چالش می‌کند.

حمل‌و‌نقل گردشگران به‌ خصوص در شهرهای گردشگرپذیری چون اصفهان بحثی جدی است. شاید نگاه به این موضوع با وجود همه کمبودهای گردشگری اتفاقی کوچک به‌شمار آید؛ اما براساس نظرسنجی‌ها و تاکید کارشناسان به‌خصوص در اصفهان یکی از اصلی‌ترین دلنگرانی‌های گردشگران خارجی در کشور ایران حمل‌و‌نقل داخلی است.

محمد زاهدی، کارشناس گردشگری معتقد است که در زمینه حمل‌و‌نقل با مشکل مواجه هستیم؛ نه خودروهای درستی داریم و نه رانندگی‌های ناوبرها براساس مقررات راهنمایی و رانندگی است. در این بین، اهمیت حمل‌و‌نقل در گردشگری به اندازه‌ای است که می‌توانیم بگوییم گردشگری از طریق حمل‌و‌نقل به‌وجود می‌آید و این جابه‌جایی است که گردشگری را ایجاد می‌کند.

حال ممکن است این جابه‌جایی در مقصد رخ دهد یا از مبدا به مقصدی انجام شود. حمل‌و‌نقل گردشگران خارجی یکی از خدماتی است که مردم محلی به‌صورت مستقیم از آن می‌توانند سود ببرند و در واقع طعم خوش گردشگری را بچشند. حال سوال اینجا است که آیا یک گردشگر خارجی می‌تواند از حمل‌و‌نقل عمومی در شهرهای گردشگرپذیر کشور همچون اصفهان استفاده کنند یا خیر؟

یک بررسی ساده نشان می‌دهد ما روی دستگاه‌‌های حمل‌و‌نقل عمومی راهنمای انگلیسی زبان نه به شکل کاغذی داریم و نه به هیچ گونه دیگر. به همین دلیل زاهدی تاکید می‌کند: برقراری ارتباط درست، شناخت نیاز مشتری و انتقال سریع و سالم از جمله مواردی است که یک ناوبر باید برای گردشگران در نظر بگیرد. امروز وسایل نقلیه و ناوبران آنها واقعا مناسب گردشگر خارجی نیستند. این مهم نیازمند یک سیستم درست و قوی است و باید در این زمینه خلاقیت به خرج داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.