| کد خبر: 157897 |

◄ راهکارهایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در تازه‌ترین اظهارات خود بر لزوم معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی تاکید کرد.

تین نیوز

متأسفانه در سال‌های اخیر در معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی بیشتر به حوزه سرمایه‌گذاری تمرکز شده و حوزه برنامه‌ریزی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برنامه‌ریزی به‌عنوان مغز متفکر هر سازمان است که باید با اتاق‌های فکر شکوفا‌ شود.

 نگاه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به احیای حوزه برنامه‌ریزی نیز بسیار جدی و مثبت است.

متأسفانه از ظرفیت‌های موجود به‌خوبی استفاده نمی‌شود. همچنین باید سرمایه‌گذاران را آگاه کرد که در کدام بخش‌ها و نواحی سرمایه‌گذاری کنند و در حوزه سرمایه‌گذاری نیاز‌سنجی صورت گیرد.

قیمت بالای پول برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری یکی دیگر از مشکلاتی است که در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد. باید برای این مسئله راهکاری پیدا کرد که تا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های گردشگری برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد، این مسئله را می‌توان با مشوق‌های مختلف حل و فصل کرد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در سال‌های اخیر به چشم می‌آید صدور موافقت‌های اصولی برای احداث هتل و زیرساخت‌های گردشگری در تعداد بالا است اما متأسفانه برخی از این موافقت‌های اصولی به نتیجه مطلوب منجر نشده‌اند. با آسیب‌شناسی صورت گرفته مشخص شد که یکی از مهم‌ترین دلایل این اختلال، عدم توانمندی مالی افراد سرمایه‌گذار است. در نتیجه باید در کمیته‌ای، توانمندی مالی این سرمایه‌گذاران به اثبات برسد تا در زمینه ضوابط بانکی با مشکل مواجه نشوند و بتوانند پروژه را به ثمر برسانند.

اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده نشود مردم و کشور را فواید گردشگری محروم کرده‌ایم.

همچنین باید راهکاری برای حل مشکل تأمین زمین که سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری با آن مواجه هستند اندیشید، زیرا اگر این مشکل حل شود رغبت سرمایه‌گذاران برای مشارکت بسیار افزایش پیدا می‌کند.

با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها، اعضای هیئت‌مدیره و رئیسان ارشد صندوق توسعه ملی داشت که این جلسه با نتایج مطلوبی همراه بود و منجر به تهیه تفاهم‌نامه‌ای شد که این تفاهم‌نامه راهکارهایی خوبی و افق جدیدی را در سال ۹۷ برای فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری فعال خواهد کرد.» 

جذب سرمایه‌گذار خارجی یکی از مهم‌ترین اهداف معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. به‌همین منظور باید بسته‌های مشخصی با استانداردهای بین‌المللی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه شود که این مسئله در دستور کار است.

لازم است اتاق فکری در معاونت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی تشکیل شود تا بتوان از ظرفیت‌های علمی و تجربه ارزشمند بخش خصوصی استفاده کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.