| کد خبر: 157938 |

نوسازی به ادوات راهداری زمستانی رسید

◄ توریع41 دستگاه نمک‌پاش هوشمند در استان های سردسیر

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از برنامه نوسازی ادوات رهداری با خرید 60 دستگاه نمک‌پاش هوشمند و توزیع 41 دستگاه در استان‌ها های هدف خبر داد.

تین نیوز

هم‌زمان با شروع فصل سرما و آغاز بارش‌های زمستانی در استان‌های سردسیر ،مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از توزیع 41 دستگاه نمک‌پاش هوشمند در استان‌های سردسیر ذیل برنامه نوسازی ادوات راهداری زمستانی خبر داد.

داریوش نصر مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز در خصوص برنامه نوسازی ادوات راهداری زمستانی، گفت: قرارداد خرید تجهیزات جدید منعقد شد و با تأمین اعتبار به موقعی که انجام گرفت بخشی از ماشین‌آلات خریداری‌شده تحویل و وارد ناوگان شده است.

وی خبر داد که اکنون 41 دستگاه از ماشین‌های برف‌روبی در استان‌های سردسیر توزیع‌شده است و تصریح کرد: در خصوص بحث بازسازی و تعمیرات دستگاه‌های قدیمی هم باید اعلام کنیم که تأمین اعتبارات به‌طور کامل انجام‌شده است و استان‌ها به‌طور کامل سهم خود را گرفته‌اند.

داریوش نصر خبر داد که ماشین‌آلات خریداری‌شده جدید شامل 60 دستگاه نمک‌پاش هوشمند است که اکنون 41 دستگاه در استان‌ها مستقرشده است و ادامه داد: علاوه بر نمک‌پاش‌های هوشمند سعی داریم لودر، گریدر و خودروی تویوتای دو دیفرانسیل را به مجموعه راهداری‌ها در سراسر کشور اضافه کنیم.

به گفتهٔ نصر برنامه نوسازی ادوات راهداری زمستانی تا تجهیز و نوسازی کامل ادامه خواهد شد.

 وی با توضیح اینکه برنامه سازمان راهداری به دو بخش نوسازی ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات تقسیم می‌شود، گفت: برنامه نوسازی ماشین‌آلات هم به دو بخش سنگین و نیمه سنگین تقسیم می‌شود که شامل برنامه مفصلی است.

به گفتهٔ نصر در طرح زمستانی امسال از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک به همراه ۲ هزار و ۱۰۰ گشت راهداری در ۱۵۰ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی کشور استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به انتقادات سال گذشته مدیران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از وضعیت تخصیص اعتبارات به استان‌های سردسیر، گفت: تا این ساعت تمام استان‌ها اعتبارات لازم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز سال گذشته داود کشاورزیان از وضعیت نامناسب فنی ماشین الات و اداوت راهداری زمستانی خبر داد و اعلام کرد بازسازی ماشین‌آلات راهداری و حفظ توان آن‌ها به‌عنوان یک سرمایه ملی ضروری است، همان‌گونه که راه‌ها به‌عنوان یکی از سرمایه‌های مهم ملی در کشور محسوب می‌شوند، ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات راهداری که با صرف هزینه‌های قابل‌توجه تهیه و جهت نگهداری از این سرمایه‌ها بکار گرفته می‌شوند خود نیز از ارزش ملی برخوردارند.

او گفته بود حدود چهار هزار دستگاه از ماشین‌آلات تخصصی راهداری با توجه به حجم مأموریت‌های ادارات کل راه و شهرسازی و وسعت فعالیت‌ها دارای عمر بالایی بوده که متوقف یا با عدم کارایی مواجه هستند و برنامه نوسازی حتماً باید اجرا شود.

بنا به گفته کشاورزیان سالانه برای نگهداری مناسب از راه‌های اصلی، فرعی، آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور بین شش تا هشت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.