| کد خبر: 157535 |

◄ برقی‌سازی مسیر تهران-مشهد تامین مالی شد/ همکاری یونایتدواگن روسیه با سه شرکت ایرانی

در طی دولت یازدهم توجه خاص به توسعه زیرساخت‌های ریلی صورت گرفت به گونه‌ای که سالانه بیش از یک میلیارد دلار در توسعه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شد و بر همین اساس پیش‌بینی ما این است که در 4 سال پیشِ رو بین یک تا یک‌ونیم میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری شود و این غیر از سرمایه‌گذاری‌ها از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

تین نیوز

صبح امروز در محل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی نشستی تحت عنوان «امضای قرارداد تأمین مالی خارجی و پوشش بیمه‌ای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیمه اعتباری روسیه جهت تأمین و تولید مشترک ناوگان ریلی توسط تولیدکنندگان ایرانی و روسی» با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن ج.ا.ا ایران و معاونان وی برگزار شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی در این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به تیم اقتصادی روسیه، عباس آخوندی و تبریک هفته حمل‌ونقل به فعالان این عرصه گفت: همان‌گونه که مستحضرید در برنامه ششم توسعه توجه ویژه به حمل‌ونقل ریلی توسط مقام معظم رهبری صورت گرفته است. در این برنامه: اولویت حمل‌ونقل ریلی، ایجاد مزیت رقابتی برای آن، توسعه حمل‌ونقل ریلی باری، اتصال شبکه ریلی به مراکز بار، توجه ویژه به مراکز بار به‌ویژه کریدور شمال-جنوب مهم‌ترین موارد مطروحه هستند.

سعید محمدزاده ادامه داد: در طی دولت یازدهم توجه خاص به توسعه زیرساخت‌های ریلی صورت گرفت به گونه‌ای که سالانه بیش از یک میلیارد دلار در توسعه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شد و بر همین اساس پیش‌بینی ما این است که در 4 سال پیشِ رو بین یک تا 1.5 میلیارد دلار در این صنعت سرمایه‌گذاری شود و این غیر از سرمایه‌گذاری‌ها از طریق سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

محمدزاده در ادامه، خبر مسرت‌بخشی از گشایش اعتبار اسنادی و تأمین مالی قرارداد برقی‌سازی قطار تهران-مشهد داد و افزود: تا قبل از پایان سال دو خبر دیگر در زمینه توسعه زیرساخت‌ها را هم به مردم خواهیم داد.

این مقام مسئول ضمن بیان این مطلب که در راستای برنامه ششم قرار است سهم حمل ونقل ریلی باری به 30 درصد و سهم مسافری به 20 درصد برسد، گفت: علاوه‌ بر توجه به توسعه زیرساخت باید به توسعه ناوگان نیز توجه کرد. او افزود: در این زمینه اقدامات جدی انجام شده و جلسه امروز نقطه عطفی در این زمینه است. قرارداد امروز مبنای یک اعتبار برای تأمین مالی ناوگان، بین ایران و روسیه مبنای تأمین مالی در حوزه تجهیزات ریلی به میزان 3 میلیارد یورو است و براساس این قرارداد با استفاده از خط اعتباری 3 میلیارد یورویی نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز تأمین ناوگان ریلی اقدام می‌شود.

محمدزاده در انتها خاطرنشان کرد: یکی از این موارد، خرید 6 هزار دستگاه واگن باری از محل منابع مالی شرکت یونایتدواگن روسیه و سه تولیدکننده داخلی به نام‌های واگن‌سازی پارس، واگن‌سازی کوثر و واگن‌سازی فولاد درخشان است که خریداران آن نیز از بخش خصوصی یعنی شرکت‌های داخلی خواهد بود. ضمن اینکه این 3 میلیارد یورو ظرفیتی برای تأمین واگن مسافری باری و لکوموتیو و تأمین زیرساخت خواهد بود و به مقاوم‌تر شدن اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.