| کد خبر: 157085 |

◄ روایت عابدزاده از ساختار بیمارگونه صنعت هوانوردی

از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در راستای ایجاد فضای رقابتی، افزایش کیفیت، تنوع خدمات هوایی و سوددهی بیشتر مدت طولانی نیست که می‌گذرد اما در همین زمان کوتاه حرف و حدیث‌های بسیاری داشته است.

تین نیوز

از آزادسازی نرخ بلیت هواپیما که در راستای ایجاد فضای رقابتی، افزایش کیفیت، تنوع خدمات هوایی و سوددهی بیشتر انجام شد؛ مدت طولانی نیست که می‌گذرد اما در همین زمان کوتاه حرف‌وحدیث‌های بسیاری ایجاد شده است.

به گزارش تین‌نیوز، روز گذشته رئیس سازمان‌ حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اظهارنظری عنوان کرد: آماده آزادسازی بلیت پروازها در کشور نبوده‌ایم.

او در واکنش به افزایش قیمت نامتعارف بلیت هواپیما در مقاطع پرتقاضای سال گفته است، ماده 161 قانون برنامه پنجم اجازه آزادسازی قیمت بلیت هواپیما را داده است اما نباید قیمت بلیت هواپیما رها شود.

محمود نوابی افزوده است؛ درست است که ساعت پرواز در دنیا قیمت دارد اما باقی استاندارهای پروازهای نیز در کشور باید بهبود یابد و پروازها  نباید به این اندازه، تأخیر داشته باشد و خدماتی که در فرودگاه‌ها داده می‌شود هم بهتر شود.

این سخنان در حالی از سوی رئیس سازمان‌ حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مطرح می‌شود که چندی پیش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه یک نمایشگاه هوایی در جمع بخش خصوصی، ساختار صنعت هوانوردی را تا قبل از آزادسازی ساختار بیمارگونه دانست و گفت: در 30 سال اخیر اقتصاد بیماری در صنعت هوانوردی داشتیم و این موضوع اجازه شکوفایی صنعت را نمی‌داد.

وی در ادامه می‌گوید: قبل از آزادسازی، دولت هر ساله نرخ بلیت هواپیما را تعیین می‌کرد و این در حالی صورت می‌گرفت که این نرخ کفاف اداره روزمره صنعت را هم نمی‌داد همین موضوع باعث می‌شد که سرمایه‌گذاران واقعی وارد صنعت هوانوردی نشوند و عده‌ای که جسارت داشتند و وارد این صنعت می‌شدند روز به روز خسارت می‌دادند.

عابدزاده با بیان اینکه تا قبل از ازادسازی نرخ بلیت هواپیما، سرمایه‌گذاری‌ها بی‌خاصیت بود، عنوان کرد:آزادسازی تازه آغاز شده است و توقع نداریم در این مدت کوتاه تمام مشکلات حل شود؛ اما در همین مدت ساختار بیمارگونه از بدنه صنعت در حال خارج شدن است.

معاون وزیر راه معتقد است به جز تحریم بسیاری از گرفتارها در صنعت هوانوردی به دلیل همین ساختار بیمارگونه بود؛ از سال گذشته شاهد افزایش 19 درصدی مسافر بود‌ه‌ایم که این رشد در راستای ازادسازی نرخ بلیت هواپیما در حالی صورت گرفت که ناوگان ما افزایش چشم‌گیری پیدا نکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.