| کد خبر: 156458 |

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

پایان ارزیابی ۷۰ روستای زلزله زده/نیاز به اسکان موقت در۴ روستا

رئیس سازمان امدادونجات گفت: چهار روستای استان کرمان احتیاج به اسکان موقت و اضطراری داشتند که با هماهنگی های انجام شده اسکان اضطراری آنها تا قبل از ساعت ۱۵:۳۰ تمام شد.

تین نیوز
رئیس سازمان امدادونجات گفت: چهار روستای استان کرمان احتیاج به اسکان موقت و اضطراری داشتند که با هماهنگی های انجام شده اسکان اضطراری آنها تا قبل از ساعت ۱۵:۳۰ تمام شد.

به گزارش مهر مرتضی سلیمی با اشاره به پایان ارزیابی ۷۰ روستای زلزله زده گفت: چهار روستا احتیاج به اسکان موقت و اضطراری داشتند که با هماهنگی های انجام شده اسکان اضطراری آنها تا قبل از ساعت ۱۵:۳۰ تمام شد.

وی افزود: با توجه به مقاوم سازی که در پی زلزله‌های قبل در مناطق انجام شده بود، خوشبختانه در این زلزله تا این لحظه تنها ۵ نفر براثر ریزش آوار مصدوم شدند که به صورت سرپایی کارهای درمانی آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: ۹ تیم  ارزیاب ۲۶ روستا را ارزیابی کردند که چهار روستا احتیاج به اسکان موقت و اضطراری داشتند و با هماهنگی های انجام شده اسکان اضطراری آنها تا قبل از ساعت  ۱۵:۳۰ تمام می شود.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر  گفت: ۹ تیم در این عملیات کارهای ارزیابی اولیه را انجام دادند و همچنین از دو تیم سگ‌های زنده یاب جستجوگر و دو فروند بالگرد نیز استفاده کردیم که این بالگردها کمک بسیاری کردند تا بتوانیم در سریعترین زمان ممکن ارزیابی ها را از مناطق زلزله زده انجام دهیم.

سلیمی تصریح کرد: ۴ روستا که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت دیده بودند نیاز به اسکان اضطراری داشتند که کار اسکان شروع شده و تا عصر به پایان می رسد.

وی در پایان اضافه کرد: در این حادثه تنها ۵ نفر براثر آوار زلزله مصدوم شدند و ۴۲ نفر نیز حین فرار از ساختمان ها دچار جراحات مختصری شده بودند که درمناطق خودشان مورد مداوا  قرار گرفتند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.