| کد خبر: 152996 |

مدیرعامل شرکت آریابنادر ایرانیان؛

◄ بهره‌برداری از تجهیزات آریابنادر ایرانیان آغاز شد

مدیرعامل شرکت آریابنادر ایرانیان گفت: قرار 403 میلیون دلاری آریابنادر ایرانیان در بندر چابهار به قوت خود باقی است و تنها ممکن است از BOT به BLT تبدیل شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت آریابنادر ایرانیان گفت: قرارداد 403 میلیون دلاری آریابنادر ایرانیان در بندر چابهار به قوت خود باقی است و تنها ممکن است از BOT به  BLT تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ابراهیم یاسری با حضور در غرفه تین‌نیوز در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات تهران درباره تازه‌ترین اتفاقات در بندر چابهار گفت: قول‌هایی که داده بودیم در حال انجام است. برای مثال همان‌طور که اعلام کرده بودیم محموله سوم تا مهرماه وارد کشور شد و امروز یا فردا اولین محموله گندم از هند به افغانستان ترانزیت می‌شود.

او افزود: این محموله از 170 هزار تن آغاز و به 1 میلیون تن خواهد رسید که ا همان تجهیزاتی که آریابنادر  ایرانیان به بندر آورده است با کانتینر حمل می‌شود. ب

مدیرعامل شرکت آریابنادر ایرانیان درباره حضور هندی‌های در چابهار نیز تاکید کرد: همان‌طور که قبلاً هم بارها اشاره کردم طبق قرارداد  باید 403 میلیون دلار در چابهار سرمایه‌گذاری کنیم که عمدتاً صرف تجهیز بندر خواهد شود. از طرف دیگر قرار شد بخشی از زمین بندر را هم به هندی ها واگذار کنیم و آنها تجهیز کنند که طبعا این کار کمی زمان‌بر خواهد بود.

او ادامه داد: به همین دلیل سازمان بنادر به طرف هندی اعلام کرد که آیا این آمادگی را دارد که تا آن زمان با استفاده از تجهیزات آریابنادر ایرانیان از بندر بهره برداری کند یا خیر؟ که طرف‌های هندی هم اعلام کردند باید با شرکت‌های بندری هندی مطرح کنیم.

یاسری با اشاره به موضوع تغییر مدل قرارداد آریابنادر ایرانیان در بندر چابهار اظهار کرد: در همین زمان هم موضوع دیگری مطرح شد و آن هم اینکه از طرف سازمان پیشنهاد شد که قرارداد ما از BOT به BLT تبدیل شود. در واقع به شکل اجاره به شرط تملیک باشد. که مدیرکل اداره امور بنادر و دریانوری استان سیستان و بلوچستان هم در یک مصاحبه به طور مفصل به این موضوع پرداختند.

او تصریح کرد: این پروسه هنوز هم در حال انجام است. در واقع در این شیوه ما خرید می‌کنیم و با شرایط اجاره به شرط تملیک به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار می‌کنیم و سازمان هم اپراتور بندری را انتخاب می‌کند.

یاسری درباره حضور شرکت سینا به عنوان اپراتور بندری چابهار نیز گفت: سازمان هم برای اینکه هرچه سریع‌تر کار آغاز شود به شرکت سینا که سابقه خوبی در حوزه اپراتوری دارد اعلام کرد که آیا آمادگی دارد که به شکل موقت در بندر چابهار فعالیت کند و آنها هم اعلام آمادگی کردند. در حال حاضر هم خود بندر در حال استفاده از تجهیزات است.

مدیرعامل شرکت آریابنادر ایرانیان تاکید کرد: حضور سینا به معنای رفتن ما از بندر چابهار نخواهد بود. اگر قرارداد ما BLT شود سازمان پروسه انتخاب اپراتور را انجام خواهد داد. اما سینا به شکل مقطعی حضور دارد. چون سازمان بنادر این اجازه را دارد برای شرایط مقطعی از شرکتی دعوتی به کار کند اما قطعا برای قرارداد بلندمدت پروسه مناقصه برگزار خواهد شد.

او افزو: قرارداد آریابنادر ایرانیان که بر اساس آن باید 403 میلیون دلار در بخش تجهیزات چابهار سرمایه‌گذاری کند همچنان پابرجاست و طبق زمانبندی در حال انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.