| کد خبر: 150608 |

آخوندی مطرح کرد؛

تجهیزات سازمان هواشناسی مدرن می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هواشناسی نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها و همچنین در بخش‌های کشاورزی و صنعت و حمل و نقل و حتی دفاعی دارد، گفت: تجهیزات سازمان هواشناسی مدرن می‌شود.

تین نیوز

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در ادامه سفر 3 روزه به استان اصفهان به اداره‌کل هواشناسی استان رفت و ضمن بازدید از روند فعالیت این اداره کل گفت: سازمان‌هایی مثل سازمان هواشناسی چون کار پایه‌ای انجام می‌دهند کمتر تلاش‌شان به صورت فیزیکی نمود خارجی دارد و کمتر مورد توجه واقع شده‌اند .

وزیر راه و شهرسازی افزود: هواشناسی نقش بسیار، بسیار مهمی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد و در بخش‌های کشاورزی و صنعت و حمل و نقل و حتی دفاعی کاربردهای فراوانی دارد. من از تلاش‌های شبانه روزی این زحمتکشان تشکر می‌کنم .

وی با بیان اینکه تجهیز این سازمان مورد توجه وزارت راه و شهرسازی است، تصریح کرد: نسبت به تجهیز سازمان هواشناسی به سیستم‌های راداری و پردازش کننده‌ها اقدام خواهیم کرد که البته بخشی انجام شده و بخش دیگری هم در این دوره عملیاتی و به نتیجه خواهد رسید .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بحث مهم «تهک» گفت: ما باید بتوانیم مجموعه اطلاعات هواشناسی را به محتواهای اطلاعاتی تبدیل کنیم که برای افراد مختلف در حرفه‌های گوناگون مانند کشاورزی، حمل و نقل، صنعت، گردشگری و توریسم قابل بهره‌برداری و استفاده باشد به طوری که هواشناسی کاربردی داشته باشیم که افراد مختلف بسته به نوع حرفه و نیازشان به اطلاعات هواشناسی دسترسی پیدا کنند .

وی افزود: این موضوع در سراسر کشور در حال اجرا می‌باشد و امیدوارم که به جایی برسد که همه افراد با مشاغل مختلف بتواند اطلاعات مورد نیاز هواشناسی خود را استفاده کنند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.