| کد خبر: 14762 |

مرکز کنترل ترافیک اردبیل سال آینده احداثمی‌شود

تین نیوز | شهردار اردبیل گفت: سال آینده با تامین اعتبار در بودجه سالانه مرکز کنترل ترافیک شهر اردبیل احداث و راه‌اندازی می‌شود.
 
صدیف بدری صبح امروز در جلسه مشترک حل مشکلات ترافیکی اردبیل با حضور فرمانداران پلیس راهور استان اردبیل اظهار کرد: همکاری مناسب با راهور استان و شهرستان در قالب جلسات هماهنگی فصلی به انجام می‌رسد و سعی و تلاشمان بر این است تا چالش‌های جدی در حوزه ترافیک با راهکارهای منطقی به حد صفر برسد.
 
وی عنوان کرد: ترافیک امروز به یک علم و منطق تبدیل شده و باید در برخورد با این پدیده علمی و آگاهانه برخورد کنیم و از ادقامات و حرکت‌های مقطعی پرهیز داشته باشیم.
 
 طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل در انتظار تایید وزارت کشور
شهردار اردبیل به تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: این طرح با کمک مشاوران و متخصصان امر تدوین شده و بعد از طی شدن مراحل پنجگانه قرار است وزارت کشور به زودی آن را مصوب کند.
 
بدری افزود: ما در این طرح جامعه راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات و معضلات ترافیکی در نظر گرفتیم و تمام تلاشمان بر این است تا این آسیب‌ها به حداقل برسد.
 
این مسئول به اقدامات دو سال اخیر در مدیریت ترافیک شهری با اصلاح تقاطع‌ها و دوربرگردان‌ها اشاره کرد و گفت: اثرات عملی خوب و مثبتی را در این زمینه شاهد بودیم که نتایج آن را در گره‌گشایی معضلات ترافیکی به خوبی مشاهده می‌کنیم.
 
شهردار اردبیل در مورد هوشمند‌سازی تقاطع‌های شهر اردبیل به دستگاه‌های کنترل دیجیتالی و نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در تقاطع‌های شهر بیان کرد: برای راه‌اندازی این دوربین‌ها نیاز به اتاق کنترل ترافیک و مانیتورینگ است که تلاش می‌کنیم تا در بودجه سال آینده و با تصویب شورای شهر این اتاق مجهز را احداث و راه‌اندازی کنیم تا با نصب تمام دوربین‌ها امر کنترل با دقت نظر بیشتر انجام شود.
 
بدری ادامه داد: در این اتاق نماینده‌ای از شهرداری و پلیس راهور حضور خواهند داشت و به صورت مستمر و پیگیرانه معضلات و گره‌های ترافیکی را رصد کرده و تجزیه و تجلیل می‌کنند تا در کاهش آن اقدام عملی انجام شود.
 
وی درمورد خط ‌کشی معابر و خرید یک دستگاه خودروی مجهز برای خط کشی خیابان‌ها نیز گفت: رنگی که ما در حال حاضر استفاده ‌می‌کنیم رنگ سرد است که از ماندگاری پایین برخوردار است اما تلاش می‌کنیم تا با صرف هزینه بیشتر از رنگ گرم استفاده کنیم تا ماندگاری آنها در روی آسفالت بیشتر باشد.
 
 ساماندهی اتوبوس‌های برون شهری و برخورد با تخلفات بر عهده حمل و نقل است
 شهردار اردبیل با یادآوری اینکه مشکلات توقف اتوبوس‌های برون شهری و مسافرگیری نابجای آنها در این مناطق کار غیرقانونی و تخلف آشکار است و متولی این حوزه پایانه‌ها و حمل و نقل باید پاسخگو باشد، افزود: در جلسه اخیری که در فرمانداری داشتیم مقرر شد بعد از ماه مبارک رمضان از خروج اتوبوس‌ها با کمتر از 15 مسافر جلوگیری شود که با اجرایی شدن دقیق این قانون با نظارت پایانه‌ها امیدواریم تا 70 درصد مشکلات کاسته شود.
 
بدری با استقبال از احداث سکوهای نوبت‌بندی در ترمینال اردبیل در مورد احداث پارکینگ‌ خودروهای سنگین پیشنهاد کرد تا با همکاری خود صاحبان خودروها و متولیان این امر پارکینگ‌هایی در چهار ورودی شهر اردبیل احداث شود تا خودروهای سنگین به جای توقف در هسته مرکزی شهر و کوچه‌ها و پس کوچه‌ها در این مکان‌ها ایمن و راحت توقف کنند.
 
با افزایش سرعت‌گیرها موافق نیستیم
این مسئول عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک اصلاح سرعت‌گیرها و حذف برخی از این سرعت‌گیرها استانداردسازی و فنی آنها مورد تاکید قرار گرفت و پلیس نیز موظف شده تا در این زمینه نظارت‌های دقیق را انجام دهد.
 
شهردار اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه شهرداری با افزایش سرعت‌گیرها در داخل شهر مخالف است چرا که شهر به شکل نامناسب به دیواره‌های سرعت‌گیر بسیار غیرفنی و غیراستاندارد تبدیل شده است، گفت: در کنار استانداردسازی این سرعت‌گیرها باید با علایم خاص نمایان‌سازی و آشکارسازی آنها نیز انجام شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.