| کد خبر: 146163 |

سامانه آب توازن چقدر خرج روی دست کشتیرانی‎ها می‎گذارد؟

صنعت کشتیرانی برای نصب سامانه‎های جدید آب توازن و رعایت کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‎ها به 10 میلیارد دلار سرمایه‎گذاری نیاز دارد.

تین نیوز

صنعت کشتیرانی جهان برای نصب سامانه‎های جدید آب توازن و رعایت کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‎ها نزدیک به 10 میلیارد دلار سرمایه‎گذاری نیاز دارد.

 به گزارش گروه بین الملل  مارین تایمز،  اسبن پولسن، رئیس اتاق بین المللی کشتیرانی (ICS) نسبت به چنین هزینه ای هشدار داد و گفت: "بنابراین باید کاری انجام دهیم ."

پولسن از مالکان کشتی، تولیدکنندگان تجهیزات و دولت ها خواست تا با همکاری خود اجازه دهند که این کنوانسیون اجرا شود و اثرات زیست محیطی مطلوبی بر جای بگذارد.

وی گفت: "ما باید مطمئن شویم که سامانه هایی که نصب می‎شوند کاربردی هستند و نیز در همه شرایط عمل می کنند. بنابراین به همه شرکت های کشتیرانی اعلام کرده ایم که به تولید کنندگان خود هشدار دهند تنها از سامانه‎هایی استفاده خواهند کردکه اعتبار آنها مطابق با استانداردهای IMO تائید شده است."

سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در ماه جولای امسال تاریخ اجرای کنوانسیون را برای کشتی‎هایی که پیش از تاریخ 8 سپتامبر تحویل شده اند به عقب انداخت و تا زمان نخستین ممیزی بین المللی زیست محیطی به آنها فرصت داد.

پولسن توضیح داد:"ما از روندی که IMO پس از توصیه ما در پیش گرفت خرسندیم. مالکان کشتی باید از این زمان اضافی برای شناسایی و سرمایه گذاری بر روی فناوری های بهتر برای محیط زیست استفاده کنند."

پیش از این قرار بود کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‎ها در تاریخ 8 سپتامبر 2017 (17 شهریور 1396) اجرا شود، اما در هفتادو یکمین نشست کمیته تخصصی MEPC سازمان بین‌المللی دریانوردی تصمیم بر آن شد که تاریخ اجرای کنوانسیون BWM به تاخیر انداخته شودبا این وجود، همه کشتی‌هایی که پس از تاریخ هشتم سپتامبر 2017 ساخته می‌شوند ملزم به رعایت استانداردهای کنوانسیون آب توازن از زمان ورود به آب هستند.

 

منبع: سايت خبری مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.