| کد خبر: 14374 |

ساعت‌های هوشمند به کمک کارکنان هواپیمایی ژاپن می‌آیند

تین نیوز | کارکنان خطوط هواپیمایی ژاپن برای ارائه خدمات برتر به مسافران فرودگاه به ساعت‌های هوشمندی مجهز شده‌اند که دارای قابلیت‌های ویژه‌ای هستند.
 تمامی کارکنان فرودگاه ژاپن برای ارائه خدمات برتر به مشتریان و همین‌طور مسافرانی که به این کشور سفر می‌کنند به ساعت‌های هوشمندی مجهز خواهند شد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درخواست‌های مسافران پاسخ دهند. تمام ساعت‌های هوشمند به اتاق کنترلی وصل هستند که آنها را در ارائه خدمات برتر به سوی مشتریانشان هدایت می‌کنند.
رسانه‌های ژاپنی  همزمان با انتشار این خبر به انتقاد از عملکرد مقامات هواپیمایی پرداخته و آورده‌اند: «آیا استفاده از ساعت‌های هوشمند برای ردیابی کارکنان است یا ارائه خدمات به مشتریان؟ زیرا ساعت‌های هوشمند می‌تواند جایگاه کارکنان را درهر نقطه از فرودگاه نشان داده و اگر آنها در محل خدمت نباشند، جریمه خواهند شد.» این طرح به صورت آزمایشی در فرودگاه بین‌المللی «هاندا» توکیو اجرا خواهد شد. فرودگاه بین‌المللی‌هاندا، پررفت و آمدترین فرودگاه بین‌المللی توکیو محسوب می‌شود. مسوولان فرودگاه ژاپن هدف خود را برای استفاده از ساعت‌های هوشمند ارائه خدمات و پاسخ سریع به نیازهای مسافران دانسته‌اند. پرسنل این فرودگاه علاوه بر اینکه می‌توانند به صورت صوتی و تصویری با مرکز کنترل یا بخش دیده‌بان فرودگاه در ارتباط باشند، قادر به یافتن موقعیت مکانی مسافری نیز هستند که درخواست کمک دارد.
یکی از مدیران این فرودگاه در مصاحبه‌ای گفت: «فرودگاه‌هاندا جزو فرودگاه بین‌المللی دنیا است و ما امیدوار هستیم تا با ارائه خدمات برتر نام این فرودگاه را به فرودگاه ممتاز در سطح دنیا تبدیل کنیم.» اما ساعت‌های ساخت چه شرکتی می‌توانند گوی سبقت را در این مسابقه و برای استفاده در فرودگاه ژاپن  از آن خود کنند ؟ مسوولان ژاپنی برندهای اپل و سامسونگ را مد نظر قرار داده‌اند، البته آنها مایل به استفاده از دستگاه‌ها و ساعت‌های هوشمندی هستند که مجهز به اندروید باشد تا بتوانند ارتباطات و همین‌طور تماس‌های کارکنان را تسهیل ببخشند.  در این میان، خبرهای جدیدی منتشر شده که ساعت‌های هوشمند کمپانی ال.جی نیز وارد عرصه رقابت در حوزه تکنولوژی فرودگاه‌های ژاپن شده‌اند بسیاری از کارشناسان معتقدند به دلیل نبود محبوبیت برند اپل در میان ژاپنی‌ها احتمال اینکه سامسونگ بتواند در این رقابت پیروز شود، قوت بیشتری یافته است.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.