| کد خبر: 139673 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تین‌نیوز خبر داد:

◄ احضار مدیران عامل خودروسازان بزرگ به مجلس/ عقب‌گرد، مونتاژ یا ساخت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حضور مدیران عامل دو خودرو سازی ایران‌خودرو و سایپا در این کمیسیون به منظور ارائه برخی توضیحات خبر داد.

تین نیوز
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حضور مدیران عامل دو خودرو سازی ایران‌خودرو و سایپا در این کمیسیون به منظور ارائه برخی توضیحات خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ولی ملکی با اشاره به دلیل احضار مدیران عامل این دور گروه خودروسازی بزرگ کشور به مجلس، اظهار داشت: یکی از مباحثی که با حضور مدیران دو گروه خودروسازی به آن پرداخته شد، ضرورت توجه به داخلی سازی خودروهایی بود که سازندگان آن قصد حضور در ایران را دارند.
 
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که اصل بر تولید قطعات خودرو داخل کشور مقصد است، افزود: در تمامی دنیا مرسوم است تا انتقال صنعت خودرو به همراه فنآوری صورت بگیرد و در نهایت خودرو در کشور مقصد بومی‌سازی شده و قطعات آن نیز به وسیله قطعه‌سازان آن کشور تولید و عرضه شود.
 
وی با بیان این مهم که «ورود خودروسازان به ایران اسلامی از این قاعده مستثنی نیست»، گفت: در زمان حضور مدیران عامل دو گروه خودروسازی بزرگ کشور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،  سوالات زیادی از آنان در ارتباط با چگونگی حضور تولید کنندگان دیگر کشورها در صنعت خودرو ایران مطرح و پاسخ‌های مستدلی در قبال هر یک از سوالات ارائه شد.
 
ملکی با یادآوری ساخت خودرو در چند کشور بزرگ جهان، ابراز داشت: این‌که گفته می‌شود خودروسازی از سازندگی به مونتاژ عقب‌گرد داشته قطعا پایه و اساس متقنی نداشته و باید مستندات آن نیز ضمیمیه گفته‌ها شود، در آلمان، فرانسه و دیگر کشورهائی که سال‌ها است سازنده خودرو هستند نیز برخی قطعات از کشوری دیگر وارد و به اصطلاح مونتاژ می‌شود.
 
وی با یادآوری این مطلب که تولید خودرو در ایران با استفاده از برخی قطعات ساخته شده در کشورهای دیگر به معنای وابستگی ما به صنعت خودرو دیگر کشورها نیست، گفت: اگر چنین گمانی پذیرفته باشد، خودروسازی رنو که با حذف موتور تولیدات خود را به باتری مجهز کرده و آن‌را از کشور کره و با برند LG وارد می‌کند نیز یکی از وابسته‌ترین خودروسازی‌های جهان است.
 
ملکی با تاکید بر مهم بودن اصل ساخت خودرو در کشور، تصریح کرد: دو خودرو ساز مدارکی به کمیسیون صنایع ارائه کردند که بر اساس آن، بیش از 60 درصد تولیدات خود را بااستفاده از قطعات داخلی تولید می‌کنند که آمار قابل قبولی می‌تواند باشد، این آمار با ادعای مونتاژ کار بودن خودروسازان داخلی در تناقضی آشکار است.
 
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خودروسازی یعنی، مونتاژ قطعات، افزود: با کمی دقت نظر در خواهیم یافت که خودروسازی ایران تغییرات زیادی را تجربه کرده و خوشبختانه در تولید موتور ملی و طراحی پلتفرم جدید به دستآوردهای خوبی رسیده است.
 
ملکی در پایان سخنان خود به حمایت از قطعه‌سازان کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور مدیران عامل دو گروه خودروسازی کشور برگزار شد، کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار تسریع در پرداخت مطالبات قطعه‌سازن به منظور ارتقاء سطح دستیآبی آنان به تکنولوژی ساخت قطعات کیفی شد.

به گزارش تین‌نیوز، هم‌زمان با ورود خودرو سازان مطرح جهان به کشور این شبه نزد برخی منتقدان خودرو در کشور ایجاد شده، که شاید ایران گام در جهت عکس برداشته و به مونتاژکاری بدل شده که عقب‌گردی چند ده درجه داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.