| کد خبر: 137914 |

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت خبر داد

افزایش سرعت صدور احکام کارگزینی با تغییر سامانه پرسنلی

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان خبر تسریع در صدور احکام پرسنلی به دنبال تغییر سامانه پرسنلی شرکت، به ارائه توضیحاتی درباره علت تاخیر صدور این احکام در سال 96 پرداخت.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان خبر تسریع در صدور احکام پرسنلی به دنبال تغییر سامانه پرسنلی شرکت، به ارائه توضیحاتی درباره علت تاخیر صدور این احکام در سال 96 پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ‎ ها و ناوبری هوایی ایران، محمدرضا امامی با بیان اینکه یکی از نگرانی و پرسش های همکاران این است که "چرا صدور احکام کارگزینی امسال با تاخیر انجام شده است؟" گفت: امسال دو عامل مهم باعث تاخیر در صدوراحکام شد؛یکی تغییر سامانه پرسنلی و دیگری تطبیق احکام پرسنلی با دو حکم دیوان عدالت اداری بود.

وی تشریح کرد: با تغییرات مدیریتی اخیری که در مجموعه امور اداری شرکت شکل گرفت، همکاران به بررسی های کارشناسی و آسیب شناسی امور جاری اقدام کردند و در این بین متوجه شدند که سامانه پرسنلی موجود به نام " نماد ایران" که هم در امور اداری و هم در امور مالی مورد استفاده قرار می گرفت، با وجودی که در امور مالی به خوبی کار می کند اما کیفیت و کارکرد لازم و متناسب را برای ساختار امور اداری ندارد و نمی تواند توقعات حوزه اداری را برآورده کند.

وی در بیان نقاط ضعف سامانه پیشین ادامه داد: اساس برنامه ریزی نیروی انسانی بر آمار و گزارشات آماری استوار است، اما سامانه نماد نمی توانست یک گزارش مطلوب و درست را ارائه دهد و این اولین مشکل آن بود. موضوع دیگر عدم هوشمندی آن بود. به همین منظور پس از برپایی چندین جلسه کارشناسی نتیجه گرفته شد که برای سامانه پرسنلی و تشکیلاتی شرکت از "سامانه چارگون" یا "دیدگاه" استفاده شود. این سامانه کاملاً هوشمند است و این هوشمندی باعث می شود از مرحله اول فرآیند صدور حکم سنواتی توسط کارشناس تا مرحله امضای آن توسط مدیرکل منابع انسانی، همگی یکپارچه و در این سامانه انجام شود و سرعت کار بالا رود.

وی درباره مراحل اجرای این تغییر سامانه گفت: البته تغییر این سامانه کار آسانی نبود زیرا اطلاعات موجود در سامانه نماد که تناسب لازم برای امور پرسنلی را نداشت، باید با سامانه جدید تطبیق داده می شد و به آن انتقال پیدا می کرد که این کار بسیار دشواری بود. برای این منظور، همکاران ما در اداره های طبقه بندی و حقوق و مزایا از حدود بهمن ماه سال 95 این کار را آغاز کردند و با صرف زمان و انرژی بسیار زیاد سعی کردند با رفع نواقص آن ، انتقال اطلاعات را با کمترین مشکل انجام دهند.

امامی ادامه داد: یک مورد دیگر نیز وجود داشت و آن ایجاد ارتباط سیستمی بین سامانه نماد در اختیار امور مالی و سامانه چارگون پرسنلی بود تا وقتی حکمی را می زنیم، در بخش حقوق و دستمزدهای نماد هم ثبت شود. این امر هم با تلاش همکارانمان در اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات پیگیری شد که سرانجام به ثمر رسید و این دو سامانه به طور کامل به هم متصل شدند.

معاون توسعه مدیریت و منابع در مورد علت دوم به وجود آمدن تاخیر در صدور احکام گفت: اجرای دو رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پیرامون لغو طبقه تشویقی و تفاوت تطبیق کارکنان، عامل دیگر بروز تاخیر در صدور احکام شد.

امامی درباره موضوع "نسخه مستخدم" و ارسال یک نسخه از قرارداد برای خود کارکنان گفت: در شرکت سامانه ای با عنوان BPMS داریم که تمام فرآیندهای اداری اعم از نقل و انتقالات و انتصابات در آن انجام می شود و برای هر یک از کارمندان ستاد و فرودگاه ها نیز یک پروفایل شخصی در آن اختصاص یافته است. به این منظور تلاش کردیم تا با هماهنگی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات و شرکت چارگون به نحوی عمل شود که در آینده نزدیک پس از صدور احکام، یک نسخه به صفحه پرسنلی اختصاصی آنها ارسال شود تا هر زمان که خواستند رویت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.