| کد خبر: 137495 |

آسیایی‌ها پیشرو در اجاره کشتی‌های VLCC

شرکت‌های بزرگ نفتی آسیایی در 6 ماه نخست سال 2017 میلادی اجاره کشتی‌های نفتکش VLCC را افزایش داده‌اند.

تین نیوز

موسسه Poten & Partners اعلام کرد که شرکت‌های چینی و هندی در نیمه اول سال 2017 میلادی بیشترین تعداد کشتی‌های نفتکش VLCC را در بازارهای مقطعی اجاره کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل مارین تایمز، آخرین آمار و اطلاعات این موسسه نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ نفتی آسیایی در 6 ماه نخست سال 2017 میلادی اجاره کشتی‌های نفتکش VLCC را افزایش داده‌اند.

شرکت نفتی Unipec پیشروتر از سایر شرکت‌ها حرکت کرد و تعداد اجاره VLCC های خود را در مقایسه با سال پیش افزایش داد. این شرکت در نیمه نخست امسال 285 محموله را از طریق کشتی‌های VLCC در بازارهای مقطعی حمل کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 32 سفر افزایش داشته است.

بازوی تجاری شرکت Sinopec در نیمه نخست امسال در مجموع 88.8 میلیون تن نفت خام و سایر محصولات نفتی را بر روی 425 فروند انواع نفتکش حمل کرده است.

در این مدت شرکت Unipec بیشترین تعداد نفتکش را اجاره کرده است، اما قابل توجه اینجاست که هر 4 شرکتی که بیشترین تعداد کشتی را در این مدت اجاره کرده‌اند در هند یا چین قرار دارند. این شرکت‌های عبارتند از شرکت نفت هند، پتروچاینا، و ریلاینس.

این در حالیست که شرکت‌‌های نفتی غربی در اجاره کشتی‌های نفتکش سوئزمکس در این مدت از دیگران پیش بوده‌اند. شرکت‌های شورون، رپسول، شل، و بی پی چهار شرکت برتر در این حوزه بوده‌اند. تعداد اجاره کشتی‌های سوئزمکس در نیمه نخست امسال به یک هزار و 322 فروند رسید که در مقایسه با تعداد یک هزار و 176 فروند کشتی در مدت مشابه سال پیش افزایش داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.